برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سومین ماموریت اکتشاف ماه توسط هندوستان انجام می شود

منبع
سيناپرس
بروزرسانی
سومین ماموریت اکتشاف ماه توسط هندوستان انجام می شود

سیناپرس/ هندوستان که طی سال های گذشته به یکی از قدرت های برتر فضایی جهان تبدیل شده و علاوه بر توانایی پرتاب انواع ماهواره ها، اقدام به اعزام فضاپیما به مریخ و ماه کرده بود، خبر از برنامه ریزی برای سومین ماموریت اکتشاف ماه داد.
به نظر می رسد رقابتی جدی بین کشورهای مختلف پیشرو جهان در زمینه مطالعات فضایی برای سفر به ماه و اکتشاف قمر زمین ایجاد شده و در شرایطی که چین طی سال گذشته چند ماموریت در ماه انجام داده و ناسا در حال برنامه ریزی برای اعزام مجدد انسان به ماه در قالب برنامه آرتمیس است، هندوستان نیز خبر از برنامه ریزی جدی برای انجام سومین ماموریت اکتشاف ماه داد.

بر این اساس سریدهارا پانیکر سومانات، رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند روز گذشته به خبرنگاران گفت که این کشور قرار است سومین مأموریت اکتشاف ماه خود را در ژوئن ۲۰۲۳ انجام داده و فضاپیمایی را به این منظور به قمر زمین اعزام کند.
وی طی یک کنفرانس مطبوعاتی درباره پرتاب راکت فضاپیمای سنگین جدید هند گفت: این ماموریت توسط فضاپیمای چاندرایان-3 انجام شده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، ما در تابستان سال آینده و احتمالا تاریخ سوم ژوئن این عملیات را اجرا می کنیم.

هدف اصلی این ماموریت، پیاده کردن یک ماه نورد روی قمر زمین است. گفتنی است عملیات اکتشاف ماه توسط هندوستان در ابتدا برای سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا این طرح به تعویق افتاده و برای انجام آن برنامه ریزی مجدد شد.
در خاتمه باید اذعان داشت، سازمان تحقیقات فضایی هند یا ISRO طی سال های اخیر فعالیت های متعددی را دنبال کرده و طی روزهای شنبه و یکشنبه ۳۶ ماهواره OneWeb را بر روی موشک سنگین LVM3 به فضا پرتاب کرد. کلیه ماهواره ها و فضاپیماهای به کار رفته در این ماموریت ها به طور بومی توسط مهندسین هندی ساخته شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره