برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۳۲۰ مقاله در همایش ملی فیزیک ایران پذیرفته شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۳۲۰ مقاله در همایش ملی فیزیک ایران پذیرفته شد

ایرنا/ رییس دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان گفت: حدود ۳۲۰ مقاله در سی و نهمین همایش ملی فیزیک ایران پذیرفته شد که به‌صورت سخنرانی و پوستر در شهریور جاری در دانشگاه اصفهان ارائه می‌شود.
ابراهیم قنبری عدیوی افزود: سی و نهمین همایش ملی فیزیک ایران و بیست و هشتمین همایش دانشجویی فیزیک از ششم تـا نهم شهریور امسال با محوریت انجمن فیزیک ایران و در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی همایش ملی فیزیک ایران با بیان اینکه حدود ۵۰۰ مقاله در زمینه‌های مختلف به دبیرخانه این همایش رسید، اظهار داشت: از بین مقاله های پذیرفته شده حدود ۱۰۰ مقاله به‌صورت سخنرانی و ۲۲۰ مقاله بصورت پوستر ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه هشت سخنرانی کلیدی و عمومی نیز در این همایش برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از سخنرانی ها با موضوع " کاوش در ماهیت ماده تاریک با کهکشان های کوتوله " توسط یکی از استادان دانشگاه دورهام انگلیس به‌صورت برخط (آنلاین) و یک سخنرانی نیز با موضوع مرتبط با " فیزیک کوانتوم " توسط یکی از استادان دانشگاه فرایبورگ آلمان برگزار می شود.
قنبری با بیان اینکه پژوهشگران و دانشگاهیان، نتایج آخرین یافته‌های علمی خود در زمینه علم فیزیک را در این رویداد ارائه می کنند و با دیگران به اشتراک می گذارند، اضافه کرد: پیش بینی می شود حدود یکهزار نفر از جامعه علمی کشور در این رویداد مشارکت داشته باشند.
وی برخی محورهای این همایش را انرژی های نو و تجدیدپذیر، فیزیک کوانتوم، اُپتیک و لیزر، فیزیک اتمی مولکولی، فیزیک ماده چگال و مواد پیشرفته، اختر فیزیک و کیهان شناسی، سیستم های پیچیده، فیزیک هسته ای و کاربرد پرتوها در پزشکی عنوان کرد و گفت: بیشتر مقاله های رسیده در زمینه های فیزیک ماده چگال نرم و سخت، اطلاعات کوانتومی، فیزیک اتمی مولکولی و فیزیک هسته ای است.

عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه این دانشگاه در سال ۱۳۷۰ نیز میزبان همایش ملی فیزیک ایران بود، افزود: این همایش سالانه برگزار می شود و در دوران همه گیری کرونا نیز به‌صورت مجازی برگزار شد.
وی از جمله اهداف برگزاری این رویداد علمی را توسعه فیزیک به‌عنوان یکی از علوم پایه دانست و اظهار داشت: از صنایع مختلف نیز برای مشارکت در این رویداد دعوت شد که برخی از آن‌ها از این موضوع استقبال کردند.
قنبری ادامه داد: نشستی در زمینه ارتباط با صنعت در این همایش برگزار می شود تا واحدهای صنعتی مختلف مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و پژوهشگران و دانشگاهیان به بررسی و ارائه راهکار برای رفع آن‌ها بپردازند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره