برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

رونمایی از سرویس بهداشتی لوکس بالن فضایی نپتون

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رونمایی از سرویس بهداشتی لوکس بالن فضایی نپتون

ایسنا/ شرکت «اسپیس پرسپکتیو»(Space Perspective) از سرویس بهداشتی بالن فضایی خود که قرار است به زودی گردشگران علاقه‌مند را به اوج آسمان ببرد، رونمایی کرد.

 به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس پرسپکتیو» به تازگی از جدیدترین افزونه به عملیات گردشگری فضایی خود رونمایی کرده است که یک سرویس بهداشتی با طراحی منحصربفرد به نام «اسپیس اسپا»(Space Spa) است که بخشی از کپسول سفینه فضایی نپتون(Neptune) خواهد بود.

سفینه فضایی نپتون که توسط یک بالن عظیم به جو زمین منتقل می‌شود، یک کپسول تحت فشار است که به مسافران تجربه‌ای لوکس‌تر و آرام‌تر از گردشگری فضایی زیرمداری را نسبت به سفرهای فضایی ارائه شده توسط شرکت‌های بلو اوریجین(Blue Origin) و ویرجین گلکتیک(Virgin Galactic) نوید می‌دهد.

به گفته نمایندگان این شرکت، اسپیس اسپا که داخل سالن این کپسول هشت نفره تعبیه شده است به عنوان یک خلوتگاه شخصی در طول پروازهای سفینه فضایی نپتون عمل خواهد کرد.

رونمایی از سرویس بهداشتی لوکس بالن فضایی نپتون

جین پوینتر، بنیانگذار و یکی از مدیران اجرایی شرکت اسپیس پرسپکتیو در بیانیه‌ای گفت: یکی از پرتکرارترین سؤالاتی که مردم وقتی می‌فهمند پرواز فضایی ما شش ساعت طول می‌کشد، می‌پرسند این است که آیا یک اتاق استراحت وجود دارد یا خیر.

گفتنی است که سفینه فضایی نپتون به حداکثر ارتفاع حدود ۳۰ کیلومتری خواهد رسید که به طور قابل توجهی پایین‌تر از مرز سنتی پذیرفته شده به عنوان مرز یا لبه فضا است که در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری واقع است.

پوینتر افزود: البته پاسخ به آن سوال، بله است و نیازی به توالت وکیوم  برای فضانوردان یا پوشک نیست. داشتن یک سرویس بهداشتی مناسب و با طراحی زیبا کمک قابل توجهی به تجربه منحصر به ‌فردی که ارائه می‌کنیم، می‌کند.

دان ویندو که در اسپیس پرسپکتیو در کنار ایزابلا ترانی بر تمام جنبه‌های طراحی نظارت دارد، می‌گوید: هدف این بود که محیطی نزدیک‌تر به یک آب‌گرم(اسپا) نسبت به یک محیط معمولی هواپیمایی فراهم کنیم.

وی افزود: به طور کلی، ما از لطافت و طیف‌های رنگی زیبا در اسپیس اسپا استقبال کردیم که به خوبی با رنگ‌های متضادی که از طریق دو پنجره آن خواهید دید، بازی می‌کند. ما همچنین روی ایجاد محیطی آرام و امکان سفارشی‌سازی محیط و همچنین جلوگیری از انعکاس در پنجره‌ها تمرکز کرده‌ایم. قطعات صوتی آرامش‌بخش، چیزی است که در سالن فضایی ما تجربه می‌کنید و ما از گیاهان نیز استفاده کرده‌ایم.

رونمایی از سرویس بهداشتی لوکس بالن فضایی نپتون

ترانی با اشاره به مشتریان اسپیس پرسپکتیو گفت: اسپیس اسپا تنها مکانی در فضای داخلی کپسول است که گردشگران می‌توانند لحظاتی را به تنهایی در آن بگذرانند. آنها این محیط را دلپذیر و آرام خواهند یافت، چرا که بدون طراحی لبه‌های تیز است که مکانی بسیار دلپذیر را ایجاد می‌کند. طراحی آن همچنین به گونه‌ای است که اجازه می‌دهد سطوح به راحتی پاک شوند و صدا و بو را کنترل کنند.

با این حال برای توصیف سفینه فضایی نپتون نباید فقط از اسپیس اسپا حرف زد، چرا که وعده‌های غذایی و نوشیدنی در زمان سفر ارائه می‌شود، صندلی‌های لوکس و راحتی دارد و مجموعه‌ای از امکانات رفاهی از جمله هدفون سفارشی، وای-فای و کیت‌های رفاهی ویژه را ارائه می‌دهد.

اسپیس پرسپکتیو در ماه ژوئیه اعلام کرد که توانسته بیش از ۱۶۰۰ بلیت بفروشد که به معنای فروش حدود ۲۰۰ میلیون دلاری است. گفتنی است که نرخ خرید هر صندلی در سفینه فضایی نپتون معادل ۱۲۵ هزار دلار است که این رقم، فروش بلیت‌های دیگر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گردشگری فضایی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

اسپیس پرسپکتیو قصد دارد اولین پرواز تجاری خود را در اواخر سال ۲۰۲۴ انجام دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره