logo
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

مرد مسلح پدرزنش را کشت و همسر و مادرزنش را زخمی کرد

منبع
فرارو
بروزرسانی
مرد مسلح پدرزنش را کشت و همسر و مادرزنش را زخمی کرد

فرارو/ مردی که با خرید کلت کمری وارد خانه پدرزنش شده بود با قتل پدرزن و ربودن فرزند شش ساله خود آنجا را ترک کرد.

ماموران کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد در ساعات پایانی شامگاه چهارشنبه از سوی همکاران خود در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران از شنیده شدن صدای تیراندازی در محدوده استحفاظی خود مطلع شدند. به این ترتیب، گروهی از ماموران گشت کلانتری در محل تیراندازی حاضر شدند.

دقایقی بعد ماموران با تلفن بازپرس کشیک قتل تهران تماس گرفتند و به بازپرس امیرحسین علیمردان گفتند حدود ساعت ۲۳ مردی مسلح به خانه مقتول که خانه‌ای در محله جنت‌آباد جنوبی است، وارد شده و پس از شلیک چند گلوله و قتل یک مرد و زخمی کردن دو زن، با ربودن نوه شش ساله صاحبخانه آنجا را ترک کرده است.

به این ترتیب، بازپرس جنایی و کارآگاهان ویژه قتل خود را به محل حادثه رساندند و ابتدا دیدند مردی ۷۰ ساله با اصابت گلوله جان باخته و در پاگرد افتاده بود. کارشناس پزشکی قانونی گزارش دادند او با اصابت شش گلوله از پا درآمده است. در فاصله کمی از مقتول، در پاگرد بعدی نیز آثاری از خون وجود داشت که این بار ماموران تشخیص هویت به بازپرس علیمردان گزارش دادند، دو زن که یکی از آن‌ها ۶۰ ساله و دیگری جوان‌تر بود اینجا روی زمین افتاده بودند. به هر کدام از دو زن یک گلوله شلیک شده و تیر به شکم‌هایشان خورده بود و با توجه به شرایط و خونریزی که داشتند امدادگران اورژانس آن‌ها را به بیمارستان منتقل کردند.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی نیز در گزارشی کوتاه خبر دادند به نظر می‌رسید مرد فوت‌شده پدر خانواده بود و دو زن زخمی نیز مادر و دختر خانواده هستند و در حال حاضر تحت درمان قرار گرفته‌اند،، اما حال دختر خانواده وخیم اعلام شده است.

پس از آن در جریان تحقیقات معلوم شد، عامل تیراندازی خونین داماد جوان خانواده است. کارآگاهان پی بردند او خواننده مجالس، رستوران‌ها و میهمانی‌هاست و اختلاف‌های زیادی با همسرش دارد. زن جوان از شغل شوهر خود بسیار ناراضی بود، چون همسرش مجبور بود تا دیروقت بیرون بماند. ضمن اینکه مرد جوان به شیشه معتاد است و به دلیل اعتیاد همسرش را اذیتش می‌کرد.

زن جوان به دلیل این اختلافات تصمیم به طلاق داشت، اما شوهر مخالف جدایی بود. به همین دلیل زن جوان از چهار سال قبل، خانواده خود را در جریان اختلافات قرار داده و از مدتی قبل پیش نیز همراه پسر شش ساله‌اش به خانه پدرش در جنت‌آباد جنوبی رفته بود.

مدتی بود که زندگی این زوج به این شیوه ادامه داشت، تا اینکه مرد جوان دو هفته قبل کلت کمری خرید و نقشه تهدید و قتل همسرش را طراحی کرد. در نهایت شامگاه چهارشنبه در حالی که مسلح بود، به بهانه صحبت و حل مشکلات با همسرش به خانه پدرزنش رفت. همسر، پدر زن و مادرزن مرد جوان به گمان اینکه او تصمیم به تغییر دارد و برای حل و فصل موضوعات به آنجا رفته در خانه را باز کردند، اما داماد خانواده وقتی وارد ساختمان شد، ابتدا در پاگرد با پدرزنش مشاجره و به او شش گلوله شلیک کرد و سپس مادرزن و همسر خود را هدف گلوله قرار داد و در نهایت همراه پسرش صحنه جنایت را ترک کرد.

زن ۶۰ ساله که حال بهتری نبست به دخترش داشت در تحقیقات گفت: با صدای شلیک از خانه بیرون رفتم و دامادم همان‌موقع یک تیر به شکمم شلیک کرد.

با شناسایی هویت مهاجم فراری ماموران تحقیقات برای دستگیری او را آغاز کردند، اما ردی از این مرد و فرزند خردسالش نبود تا اینکه حدود ۲۴ ساعت بعد از شروع تحقیقات جنایی خواهرزن قاتل با پلیس تماس گرفت و گفت: لحظاتی قبل زنگ در خانه‌مان را زدند و وقتی در را باز کردم، پسر خواهرم پشت در بود. آن‌طور که می‌گفت پدرش او را مقابل در خانه آورده و رها کرده بود و از او خواسته که به خانه ما بیاید.

به دنبال این تماس، سرنوشت خردسال ربوده شده مشخص شد و کارآگاهان جنایی پایتخت با نگرانی کمتری تحقیقات را ادامه دادند و در نهایت موفق شدند رد مرد مسلح را در باغی در حوالی کرج به دست آورند. با به دست آمدن سرنخی از مخفیگاه قاتل فراری و انجام هماهنگی‌های لازم با بازپرس جنایی کارآگاهان راهی باغ شدند و مرد جوان را دستگیر کردند. متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران به قتل پدرزن و تیراندازی به مادرزن و همسرش اعتراف کرد. تحقیقات در این رابطه به دستور بازپرس جنایی از سوی کارآگاهان اداره هم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد و در صورت مرگ همسرش او متهم به دو قتل خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar