logo
  1. مهم
جامعه و حوادث

آتش سوزی در بیمارستان بین‌المللی رشت؛ 8 بیمار بدحال جان باختند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آتش سوزی در بیمارستان بین‌المللی رشت؛ 8 بیمار بدحال جان باختند

ایسنا/ معاون امداد و نجات هلال احمر استان گیلان با اشاره به وقوع آتش سوزی در بیمارستان بین المللی قائم رشت از اعزام نیروهای عملیاتی، امداد و نجات و واکنش سریع به محل حادثه گفت و همچنین در همین راستا رئیس کل دادگستری گیلان از فوت 8 بیمار بدحال خبر داد.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: هشت نفر از بیماران بستری در بخش های ویژه بیمارستان قائم رشت که بامداد امروز دچار آتش سوزی شده بود ، حین جابجایی و انتقال از بیمارستان جان باختند.احتمال افزایش جان باختگان این حادثه وجود دارد.

رییس کل دادگستری گیلان: ۸ نفر از بیمارانی که بدحال و در بخش icu بستری بودند جان خود را از دست دادند

اسامی فوت شدگان حادثه آتش سوزی بیمارستان رشت

🔹ابوطالب صادقی
🔸زهرا قربان شیرودی
🔹صغری صفری
🔸معصومه اصغرنیا
🔹محمد منتظری
🔸محمدرضا اسدی
🔹شهبانو راحت پیشه
🔸آسیه جعفرزاده
🔹لیلا جعفری

آتش سوزی در بیمارستان قائم در ساعت ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد امروز ۲۹ خرداد به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت خبر داده شد که در همین راستا ‌نیروهای عملیاتی، امداد و نجات و واکنش سریع به محل حادثه اعزام شدند.

در همین راستا معاون امداد و نجات هلال احمر استان گیلان با اشاره به وقوع آتش سوزی در بیمارستان بین المللی قائم رشت در تشریح این خبر به خبرنگاران گفت: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی در بیمارستان بین المللی قائم رشت ۷ تیم عملیاتی متشکل از ۶ دستگاه آمبولانس به ترتیب ۲ تیم از واکنش سریع استان به محل حادثه اعزام شدند.‌

کمیل پرناک افزود: همچنین پایگاه‌های امداد و نجات شهرستان های آستانه اشرفیه، رشت، صومعه‌سرا، فومن و شفت و یک دستگاه خودروی پشتیبان و با توان ۳۵ نفر به فرماندهی معاونت امداد و نجات جمعیت گیلان به منطقه اعزام شدند.

خروج اضطراری بیماران از طبقات بیمارستان قائم رشت

‌ مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان هم گفت: تا این لحظه مصدوم یا فوتی ناشی از حریق نداشتیم و خروج تمام بیماران از طبقات توسط تلاشگران آتش نشانی انجام شد.

هادی سلیمی در حاشیه حضور در محل آتش سوزی بیمارستان قائم رشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در پی اعلام گزارش آتش سوزی بیمارستان قائم ۱۲ تیم عملیاتی هلال احمر استان به همراه ۱۱ خودروی آمبولانس و ۳ ست نجات در محل حادثه حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه ۲۶ تیم عملیاتی سه نفره شامل ۷۸ نفر امدادگر در عملیات حضور دارند، افزود: تا این لحظه مصدوم یا فوتی ناشی از حریق نداشتیم. خروج تمام بیماران از طبقات توسط تلاشگران آتش نشانی با نهایت فداکاری در حال انجام است و سپس به دیگر بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

‌انتقال ۱۴۲ بیمار از بیمارستان قائم رشت

‌رئیس سازمان آتش نشانی رشت هم در این باره گفت: در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان های سطح شهر رشت منتقل شدند. در میان بیماران انتقال یافته، بیماران بدحالی از بزرگسال تا نوزاد در بخش‌های ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو بستری بودند.


شهرام مومنی ‌با بیان اینکه آتش از طبقه زیر زمین بیمارستان قائم آغاز شد، اظهار کرد: حادثه آتش سوزی بیمارستان قایم رشت به ساعت ۱:۱۳ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد که بلافاصله بیش از ۱۲۰ آتش نشان شیفت و فراخوان شده به وسیله ۳۶ خودروی اطفایی، آبرسان، نردبان و پشتیبان دستگاه تنفسی به محل آتش سوزی واقع در بلوار شهید افتخاری اعزام شدند.

وی ضمن عملیات مهار آتش سوزی به عملیات جست‌وجو و نجات آتش نشانان اشاره کرد و گفت: تیم های نجات در تمامی طبقات نسبت به تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران از تمامی بخش ها اقدام کردند که در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان های سطح شهر رشت منتقل شدند و ۳۲ تن از بیماران سرپایی تحویل خانواده هایشان شدند.


این مسئول علت آتش سوزی را در دست بررسی دانست و گفت: در میان بیماران انتقال یافته، بیماران بدحالی از بزرگسال تا نوزاد در بخشهای ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو بستری بودند که در زمان خروج همه در سلامت بودند و پیگیر وضعیت فعلی شان هستیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه آتش نشانانی از شهرهای لاهیجان، فومن، صومعه سرا، سنگر، منطقه آزاد انزلی، انزلی و غیره در این عملیات حضور داشتند، گفت: قدردان زحمات و تلاش های بی دریغ تیم های آتش نشانی رشت و شهرهای اطراف هستیم که با توجه به حجم بالای دود گرفتگی ساختمان گاها دچار دود گرفتگی و بی حالی شدند که خوشبختانه حالشان خوب است.

مومنی هم‌چنین از مهار کامل این آتش سوزی خبر داد.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره