logo
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

حمله سگ های ولگرد به یک دانش آموز در خراسان جنوبی

منبع
خبرگزاري دانشجو
بروزرسانی
حمله سگ های ولگرد به یک دانش آموز در خراسان جنوبی

خبرگزاری دانشجو/ شب گذشته دانش آموزی در بخش‌ ماژان شهرستان خوسف از توابع استان خراسان جنوبی دچار گاز گرفتگی سگ های ولگرد شد.

شب گذشته دانش آموز 8 ساله در روستای یوش بخش‌ ماژان شهرستان خوسف دچار گاز گرفتگی سگ‌های بلاصاحب شده است.

صفرکرده، پدر این کودک در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: پس از این اتفاق فرزندم را بلافاصله به مرکز درمانی شهر ماژان منتقل کردم که با جمله "از دست ما کاری بر نمی‌آید" رو به رو‌شدم و ما را به مرکز شهرستان ارجاع دادند که با مراجعه به بیمارستان و مرکز  خدمات جامع  سلامت  هیچ پزشکی حضور نداشت.

قصه سگ‌های ولگرد موضوعی است که این روزها نقل میان محافل است و به یک مشکل اساسی تبدیل شده است و خطرات جدی برای امنیت و سلامت شهروندان به همراه دارد. حال این سؤال مطرح است که جناب دادستان به عنوان مدعی‌العموم در شهرستان چنانچه برای این نوجوان‌ اتفاقی بیفتد چه کسی پاسخ خواهد بود؟!

به راستی آقای فرماندار، آقای نماینده و ریاست دانشگاه علوم پزشکی و آقایان دادستان و شورای شهر براساس اصول سوم (3)، بیست و نهم (29) و چهل و سوم(43) قانون اساسی جمهوری اسلامی  ایران ارائه خدمات بهداشتی درمانی حق مردم نیست چرا مردم باید از کیلومترها راه به مرکز شهرستان مراجعه کنند و هیچ گونه خدماتی دریافت نکنند.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف در این باره گفت:  ضمن سلام و احترام خدمت مردم شریف شهرستان خوسف؛ در زمینه سگ‌گرفتی یا حیوان‌گزیدگی به استحضار می‌رساند طبق دستورالعمل وزارت بهداشت کارشناس واحد بیماری‌ها که وظیفه رسیدگی به این گونه مسائل را دارد از ساعت 7 صبح لغایت ساعت 19 باید در محل کار حضور فعال داشته و به مراجعین رسیدگی کند و از ساعت 19 تا ساعت 7 صبح روز بعد به صورت شیفت آنکال موظف به پاسخگویی موارد حیوان‌گزیدگی است که باید حداکثر ظرف مدت 30 دقیقه خود را به محل مرکز خدمات جامع سلامت برساند.

در مورد اخیر که گاز گرفتگی پسر بچه در روستای یوش بوده است، فرد مجروح ساعت 19:30 دقیقه شب به مرکز خدمات جامع سلامت شهری خوسف مراجعه و همکار شبکه ظرف حداکثر 10 دقیقه پس رسیدن بیمار در مرکز حضور داشته و اقدامات لازم با هماهنگی کارشناس استانی شامل تزریق واکسن و سرم انجام شده و به دلیل تعدد جراحات و خونریزی خفیف سریعاً به بیمارستان بیرجند اعزام شده است؛ بدیهی است پیگیری دقیق بیمار برای تزریق دوزهای بعدی واکسن در محل سکونت وی انجام می‌شود؛ در پیگیری انجام شده از بیمارستان نیز خوشبختانه حال بیمار مساعد بوده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره