logo

تشکیل ۱۳۱ پرونده برای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تشکیل ۱۳۱ پرونده برای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی

ایسنا/ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از تشکیل ۱۳۱ پرونده علیه مجرمان اقتصادی در فضای مجازی توسط پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال خبر داد.

سردار حسین رحیمی در این‌باره گفت: در راستای اجرای ماموریت مبارزه با عرضه کالای قاچاق و غیرمجاز در فضای مجازی پلتفرم‌های مختلف تحت رصد کارشناسان پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال قرار دارند که در همین راستا طی یک ماه گذشته با رصد بسترهای مختلف فضای سایبری تعداد ۱۳۱ پرونده برای افرادی که در این فضا اقدام به فعالیت‌های مجرمانه از قبیل فروش کالای قاچاق یا سایر جرایم اقتصادی از قبیل پولشویی و جرایمی در حوزه بازار سرمایه کرده بودند، تشکیل شده و این افراد شناسایی شده و تحت پیگرد قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم فضای سایبری محل جولان مجرمان اقتصادی شود، گفت: پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال علیرغم نوپا بودن از ظرفیت و توانمندی بسیاری برخوردار است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان اینکه از میان این ۱۳۱ پرونده، ۱۱۰ مورد آن مربوط به قاچاق کالا و ارز بوده است، گفت:‌ در یک ماهه گذشته تعداد ۱۱۰ پرونده قاچاق کالا در فضای مجازی تشکیل شده که ارزش تقریبی آن ۳۹۵ میلیارد تومان بوده است. در همین راستا نیز پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال ۱۴۰ نفر را دستگیر و به مراجع قضائی معرفی کرده است. مابقی پرونده‌های تشکیل شده نیز مربوط به دیگر جرائم اقتصادی در فضای مجازی بوده است.

به گفته رحیمی، پلیس امنیت اقتصادی فراجا در راستای اجرای ماموریت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرائم اقتصادی و جرایم گمرکی از سامانه‌های مختلف از جمله سامانه نظارت و کنترل محموله‌های جاده‌ای، سامانه سپاپد، سامانه جامع تجارت، سامانه محرم، سامانه سازمان بنادر، سامانه جامع انبارها و... و. استفاده می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره