logo
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

محاکمه مامور پلیس به اتهام شلیک مرگبار به مظنون فراری

منبع
اعتماد
بروزرسانی
محاکمه مامور پلیس به اتهام شلیک مرگبار به مظنون فراری

اعتماد/ مامور پلیس که متهم است با شلیک شتاب‌زده به یک مظنون باعث مرگ او شده است، برای بار دوم پای میز محاکمه رفت.

متهم پیش از این یک بار از اتهام قتل عمدی تبرئه و به پرداخت دیه محکوم شده بود اما با اعتراض اولیای دم رأی صادره نقض و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

این پرونده دو سال قبل و زمانی به جریان افتاد که ماموران پلیس حین گشت‌زنی به خودرویی مشکوک شدند و وقتی قصد بازرسی آن را داشتند. یکی از ماموران در جریان این اقدام به سمت راننده‌ی خودرو به نام محسن شلیک کرد و محسن بر اثر شدت خونریزی جانش را از دست داد. سپس اولیای دم علیه مامور پلیس شکایت کردند.
با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد. در جلسه رسیدگی نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهم را خواند و سپس اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.
سپس نوبت به مامور پلیس رسید. او گفت: من و همکارم در حال گشت‌زنی بودیم که به یک خودرو مشکوک شدیم و آن را متوقف کردیم. در حالی که قصد داشتیم ماشین را بازرسی کنیم در همان حین استعلام گرفتیم و متوجه سرقتی بودن خودرو شدیم. محسن که راننده بود یکدفعه سوار ماشین شد تا فرار کند. او به ماشین پلیس کوبید و فرار کرد. برای متوقف کردن او به سمت لاستیک خودرو سه تیر شلیک کردم. اصلاً قصدم کشتن او نبود. فقط می‌خواستم ماشین را متوقف کنم. با اینکه دستور ایست دادم و تیر هوایی زدم و بعد به سمت لاستیک شلیک کردم باز هم محسن متوقف نشد و حرکت کرد. یکی از تیرها به خود محسن برخورد کرد که باعث مرگ او شد. من قصد کشتن نداشتم.
هیات قضات وقتی پرونده را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دادند مامور پلیس را از اتهام قتل عمدی تبرئه و او را به پرداخت دیه محکوم کردند.
رأی صادره در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت، چرا که اولیای دم به آن اعتراض کردند و گفتند تیر مستقیم به قلب فرزندشان برخورد کرده است. به این ترتیب، حکم نقض و پرونده به شعبه هم‌عرض فرستاده شد.

در ابتدای دومین جلسه رسیدگی، اولیای دم باز هم درخواست قصاص کردند. وقتی نوبت به متهم رسید او از وکیلش خواست که دفاع کند. وکیل متهم گفت: اصابت گلوله به قلب غیرمستقیم صورت گرفته است. گلوله پس از عبور از دست با قلب برخورد کرده است. از این رو درخواست دارم تا کارشناسان این موضوع را بار دیگر بررسی کنند. موکلم با به کارگیری قانون استفاده از سلاح دست به شلیک زده و اگر هم در این زمینه قصوری صورت گرفته تقاضا دارم این موضوع از سوی کارشناسان بررسی شود. چرا که مقتول از دستور پلیس تمرد کرده و قصد فرار داشته است.
این گفته‌ها مورد اعتراض وکیل اولیای دم قرار گرفت و او گفت تیر مستقیم به قلب برخورد کرده و گفته‌های وکیل متهم درست نیست.
در پایان وقتی متهم در جایگاه قرار گرفت درخواست کرد تا پرونده او از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد و مدعی شد شلیک مستقیم نبوده است.

به این ترتیب یک بار دیگر دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar