logo

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا تا پایان هفته

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیش‌بینی وضعیت آب و هوا تا پایان هفته

ایسنا/ رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق و تگرگ در نقاط مختلف کشور و وزش‌ باد شدید موقت و گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.
به گزارش خبرآنلاین، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سه شنبه (امروز) و چهارشنبه(فردا) در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۷ تیر) و جمعه (۸ تیر) در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان بارش خواهیم داشت.

ضیاییان ادامه داد: از بعد از ظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه تشدید بارش و کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد. شنبه نیز در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش‌بینی می شود. تا روز جمعه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.


وی افزود: همچنین در روز سه‌شنبه پدیده باد و گردوخاک در استان خوزستان دور از انتظار نیست.

وی گفت: از اواخر چهارشنبه و روز پنجشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ تیر) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌هاابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۷ و ۳۷ درجه سانتیگراد و پس فردا (۷ تیر) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت ها ابری و افزایش باد گاهی رگبار و رعد و برق با کمترین و بیشترین دمای ۲۸ و ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا شهرکرد و اردبیل با کمینه ۱۳ و ۱۱ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۸ و ۴۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره