logo
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

مصدومیت ۱۸ نفر و مفقودی ۲ تن در سیل سوادکوه

منبع
تسنيم
بروزرسانی

تسنیم/ بارندگی‌های عصر دیروز و شب گذشته منجر به طغیان رودخانه " تِلار" در سوادکوه و خسارت سنگین سیل به بخش راه، زیرساخت، منازل و زمین‌های کشاورزی شد و همچنین  مصدومیت ۱۸ نفر و مفقودی ۲ نفر را رقم زد.

رمضان غلامی اِواتی فرماندار شهرستان سوادکوه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه از بعد مغرب دیشب همچنان درگیر هستیم، گفت: شاهد بارش شدید باران بودیم، آبگرفتگی شدید را در حوزه شهری در زیراب و پل سفید داریم، محور " دِراسِله" ، مسیر " لَلِه‌بَند" ، " شیرکلا"، " مومیج‌خِیل" و " گِررودبار" بسته شده است، بیل راهداری و شرکت البرز را نیز برای محور " دِراسله" فرستادیم.

وی افزود: در شرایطی که درگیر سیل شدیم از مسیر " خطیرکوه" نیز سیلی جاری شد، شهرداری‌ها را آماده باش داده بودیم، شهرک فرهنگیان پل‌سفید و خیابان خدمات زیراب دچار آبگرفتگی شده بود که لودرهای البرز مرکزی و پیشرو معادن را هماهنگ کرده بودیم، پل " کُردآباد" زیراب نیز در خطر افتاده بود و خدمات ارسال کردیم.

فرماندار سوادکوه بیشترین وضعیت بحرانی سیل را در محور تهران ـ شمال در منطقه " طالع‌ رودبار" دانسته که منجر به مسدود شدن محور سوادکوه شده و اظهار داشت: در منطقه " طالع رودبار" وضعیت فجیعی رخ داده و محور سوادکوه فعلا بسته است و شب گذشته به دلیل شدت بحران سردار مسلمی، بسیج سازندگی استان، استاندار مازندران، اداره راه استان، مدیران کل آبفا، بحران ، راهداری، قائم مقام معاون راهداری کشور وارد سوادکوه شدند و به همراه سپاه و نیروی انتظامی وارد عمل شدند و استاندار دستور پیگیری‌های لازم برای بازگشایی محور سوادکوه را داده است و بیش از 15 دستگاه لودر، بیل، بولدوزر اعزام شده است.

غلامی اِواتی یادآور شد: راه‌های روستایی تخریب شده بود که جهت بازگشایی اقدامات درحال انجام است و تعدادی بازگشایی شده است.

وی درمورد تلفات انسانی این سیل نیز گفت: برآورد خسارت مالی هنوز انجام نشده چون همچنان درگیر هستیم، زمین‌های کشاورزی، منازل، راه آسیب دیده اما 18 مصدوم تاکنون داشتیم که 4 نفر سرپایی درمان و 14 نفر تحت درمان هستند، در راه ماندگان نیز در پادگان دوآب، امام‌زاده عبدالحق(ع) و مسجد کندوان اسکان داده شده‌اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان سوادکوه با بیان اینکه این سیل ویرانگر خللی در برگزاری انتخابات ایجاد نخواهد کرد، تصریح کرد: باوجود ویرانی سهمگین و خرابی راه‌ها اما خللی در برگزاری انتخابات پیش رو ایجاد نشده و انتخابات را سالم و صحیح برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: از تمامی دستگاه‌های خدمات رسان بویژه از شرکت‌های البرز و پیشرو که از شب گذشته در کنار ما هستند تشکر ویژه دارم.

در جریان سیل سوادکوه دو نفر مفقود شدند

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقوع سیل و مسدود شدن مسیر راه سوادکوه در دیشب را داشتیم که با اعزام تیم‌های عملیات امداد و نجات اقدامات فوری امدادرسانی انجام شد.

وی افزود:  در حادثه سیل دیشب که در منطقه پل سفید سوادکوه به وقوع پیوست وقوع سیلاب  سبب شد 7 مصدوم در پایگاه‌های امداد و نجات جوارم و ارفعده به بیمارستان‌ شهدای زیراب و بیمارستان فیروزکوه منتقل شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از مفقودی 2 نفر خبر داد و تصریح کرد:  یک دختر 15 ساله و یک بانوی 45 ساله در جریان  سیل مفقود شدند.

فخاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران خاطرنشان کرد: در امداد و نجات انجام شده 31  نفر  به محل امن منتقل شدند.

وی  با بیان اینکه  40 مورد اسکان مسافران در راه مانده  انجام شد اظهار کرد: مسافران در در پایگاه گدوک و 10 مورد در پایگاه ارفعده اسکان یافتند.


 فخاری از تخلیه آب به تعداد 11 مورد در منازل مسکونی روستای کردآباد خبر داد و در ادامه بیان کرد: عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره