نماد آخرین خبر

پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین

ایسنا/ رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با تاکید بر اهمیت «سلامت» در تجمع انبوه و عظیم اربعین، گفت: پیش بینی می‌شود که امسال حدود ۵میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین شرکت کنند.

عبدالرضا پازوکی در چهارمین کنکره «سلامت در اربعین» که امروز، چهارشنبه، ۱۳ تیر ماه در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: چهارهمین کنگره سلامت در اربعین در حال برگزاری است. سلامت در تجمع انبوه و عظیم اربعین از اهمیت فراوانی برخوردار است. مراسم اربعین بزرگترین تجمع در جهان است و گروه‌های سنی مختلف از کشورهای مختلف در آن شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر از ۳ میلیون و ۲۰۰هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین سال گذشته حضور داشتند، گفت: پیش‌بینی‌ها بیانگر این است تعداد زائران ایرانی در سال جاری به ۵ میلیون نفر می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به ضرورت توجه به تولیدات علمی خاطرنشان کرد: ما استفاده از تولیدات علمی که با توجه به تجربیات علمی خود به دست آورده‌ایم و با توجه به وظیفه محوله مقام معظم رهبری به دانشگاه‌ها در زمینه مرجعیت علمی به کنگره سلامت در اربعین را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲هزار نفر در کنگره سلامت در اربعین شرکت می‌کنند، گفت: ۱۷ کمیته علمی برای چهارمین کنگره سلامت در اربعین تشکیل شده، همچنین ۳۸۷ مقاله به دبیرخانه کنگره واصل شده که از این تعداد ۱۸۰ مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه می‌شود. همچنین ۵۱ پنل تخصصی طی برگزاری کنگره برگزار می‌شود.

پازوکی با بیان اینکه چهارمین دوره کنگره نسبت به ادوار گذشته تفاوت دارد، اظهار کرد: پویش فرهنگی به کنگره سال جاری اضافه شده و مواردی مانند شعر و ... را در کانون توجه قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی را نیز در کانون توجه قرار داده‌ایم، افزود: محصولات حوزه سلامت مبتنی بر هوش‌مصنوعی را در کانون توجه قرار داده‌ایم. چهار محصول در این کنگره به عنوان آثار برتر معرفی می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت دهان و دندان گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با همکاری انجمن‌های علمی دندانپزشکی نسبت به برگزاری پنل‌های تخصصی اقدام کرده است و یک روز از این کنگره به مسائل حوزه بهداشت دهان و دندان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه مجله مرتبط با مقالات تجمع‌های بزرگ را منتشر می‌کنیم، افزود: این مجله برای نخستین بار در کشور منتشر می‌شود و در کنگره آن را رونمایی می‌کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره