نماد آخرین خبر

بیانیه امام جمعه رفسنجان درباره ماجرای انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
بیانیه امام جمعه رفسنجان درباره ماجرای انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان

آخرین خبر/ حجت‌الاسلام والمسلمین عسکری امام جمعه رفسنجان با موضوع انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان بیانیه داد.
متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم▫️ 
 
ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی سلام الله علیه، به استحضار مردم شریف، متدین و انقلابی رفسنجان می رساند به دنبال عرائض بنده در نماز جمعه مورخه ۱۴۰۳/۴/۲۲ در رابطه با مسئله انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان، برداشت های نادرستی در رسانه ها منتشر شد که یا عرائض بنده ناقص و رسا نبوده یا بعضاً مطالب به صورت کامل منتقل نشده است. لذا برای روشن شدن موضوع و تنویر افکار عمومی چند مطلب را لازم به عرض می دانم. 
 
۱_  اجرای خط لوله انتقال آب از خط صنعت به شهر رفسنجان طبق دستور صریح رئیس جمهور شهید در مدت ۶ ماه از مخزن واقع در ۳۵ کیلومتری شهر رفسنجان و با هزینه ۱۵۵۰ میلیارد تومان انجام گردید که نشان می دهد یک پروژه عظیم انتقال آب در سریع ترین زمان ممکن به سرانجام رسیده است. 
 
۲_ در تاریخ ۱۴۰۳/۴/۵ و همزمان با عید سعید غدیر خم، انتقال آب از خط لوله اصلی صنعت به سمت مخزن آب رفسنجان آغاز گردید. البته مسلماً به دلیل بعد مسافت و حجم آب مورد نیاز برای پر شدن لوله ها و رسیدن به مخزن و در کنار آن مشکلات فنی احتمالی در طول مسیر، آب پس از تکمیل حجم لوله های مسیر به رفسنجان می‌رسید. 
  
۳_ پس از تخلیه آب از بخش هایی از خط و رفع نقایص موجود، مجدداً آبگیری خط از تاریخ ۱۴۰۳/۴/۱۶ از سر گرفته شد و آب وارد مخزن رفسنجان گردید. از این تاریخ تا عصر روز ۱۴۰۳/۴/۱۹ بیش از ۱۵۰۰۰ متر مکعب آب وارد مخزن آب رفسنجان گردید که موجب رفع مشکل کم آبی در نقاط مختلف شهر گردید. بنده نیز این مطلب را در عرائض خود در خطبه نماز جمعه بیان نمودم که بعضاً منتشر نگردید. در این مقطع به دلیل  تعمیرات دوره ای آب شیرین کن مستقر در خلیج فارس به مدت دو روز ورودی آب به شهر رفسنجان قطع گردید و سپس با پایان تعمیرات و با پیگیری جدی و شبانه روزی فرماندار رفسنجان و مدیر محترم شرکت آبفای رفسنجان و اقدامات موثر و در خور تحسین استاندار محترم کرمان آقای دکتر فداکار و نماینده محترم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی آقای مهندس انارکی محمدی در تهران از روز پنج شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۱ مجدداً آب به مخزن شهر رفسنجان تزریق گردید و این فرآیند در حال حاضر ادامه دارد. 
 
۴_ با توجه به تکمیل خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان و ورود آب به مخزن شهر و با توجه به ناترازی آشکار موجود در شبکه توزیع آب شرب شهر رفسنجان و نیاز مبرم به استفاده از این آب جهت رفع مشکل مردم متدین و قدرشناس این خطه، شایسته است تا هماهنگی لازم بین وزارت نیرو و وزارت صمت جهت تخصیص به هنگام آب به شهرستان و عدم قطع مجدد آب صورت گیرد. 
 
در پایان لازم است از اقدام و وعده صادق رئیس جمهور شهید و همکاری وزرای محترم نیرو و صمت و پیگیری مسئولین محترم استان و شهرستان و صبوری و قدرشناسی مردم رفسنجان تشکر نمایم. همچنین نهایت قدردانی را از شرکت آب نیرو به عنوان مجری پروژه، شرکت واسکو به عنوان تامین کننده آب و مجری بخشی از خط انتقال به طول ۲۲ کیلومتر و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در اجرای طرح انتقال آب ابراز می دارم. 
 
                                اصغر عسکری 
                       امام جمعه رفسنجان 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره