نماد آخرین خبر

معامله ۳۰۰ میلیاردی ملک صوری در شرق تهران

منبع
ايسنا
بروزرسانی
معامله ۳۰۰ میلیاردی ملک صوری در شرق تهران

ایسنا/معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از شناسایی و دستگیری اعضای باند سندساز جعل اسناد ملکی در شرق تهران خبر داد.

سرهنگ عبداله چولکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده‌هایی به پلیس آگاهی مبنی بر سندسازی املاک، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهمان از عدم حضور مالک و خالی از سکنه بودن خانه، سوءاستفاده کرده، با جازنی، جعل مدارک هویتی و اسناد مالکیتی، یک نفر را تحت عنوان مالک به دفترخانه اسناد رسمی معرفی کرده و موفق به فروش ملکی در شرق تهران به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیارد ریال شده‌اند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا، گفت: در ادامه با انجام اقدامات فنی و پلیسی سه نفر از متهمان اصلی دستگیر شدند که اعضای این باند در بازجویی‌های تخصصی به کار خود اعتراف و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.

وی با بیان اینکه اقدام سریع و بررسی دقیق موضوع توسط پلیس آگاهی منجر شد که مجرمان به اهداف شوم خود نرسند، به شهروندان توصیه کرد: برای معاملات به بنگاه‌های املاک معتبر و دفتر خانه های مجاز مراجعه کرده و قبل از انجام هر معامله حتماً اصالت اسناد را از مرکزی که آن سند را صادر کرده استعلام کنید.

چولکی با اشاره به اینکه به هیچ وجه اسناد مالکیتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، خاطرنشان کرد: به محض وقوع سرقت و یا جعل مدارک و اسناد هویتی و ... که امکان جعل و سوءاستفاده از آن ها وجود دارد در اسرع وقت مراجع قضایی و انتظامی را مطلع کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره