نماد آخرین خبر

توقیف کامیون حامل بار ۲۰ میلیاردی قاچاق در جنوب تهران

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
توقیف کامیون حامل بار ۲۰ میلیاردی قاچاق در جنوب تهران

باشگاه خبرنگاران/رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۷۰۰۰ قلم انواع کالای قاچاق از یک کامیون در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی و توقیف یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق در محدوده کهریزک شدند. رسیدگی به این پرونده درپی انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش‌دستانه در دستورکار قرار گرفت چرا که در جریان این اقدامات مشخص شد که یک دستگاه کامیونت حامل کالای قاچاق تحت پوشش بارقانونی به سمت تهران در حرکت است.
وی با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با رعایت تمامی موازین قانونی و اخذ مجوز‌های لازم، کامیون مذکور را در محدوده کهریزک- جاده واوان مشاهده و متوقف کردند، گفت: ماموران در جریان بررسی اولیه از این کامیون مشاهده کردند که راننده اقدام به پوشاندن و اختفاء کالا‌های موجود در قسمت بار کرده است. در همین راستا نیز بارنامه کامیون مذکور مورد بازدید و بررسی قرار گرفت که در جریان آن مشخص شد بارنامه مذکور ارتباطی با بار داخل کامیون نداشته و در واقع بارنامه غیر است. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ همچنین گفت: کامیون توقیف و به همراه راننده به مقر انتظامی منتقل شد. در آنجا اسناد و مدارک گمرکی نیز مورد بررسی قرار گرفت که مشاهده شد این اسناد جعلی و فاقد اعتبار است و به عبارت دیگر قاچاق بودن، آن محرز شد.

افشاری درباره بار این کامیون نیز گفت: ماموران در جریان بازرسی از این کامیون تعداد ۱۴۴۰ هارد کامپیوتر، ۱۲۹۰ عدد قفل برقی، ۲۵ کیلوگرم نگین و سنگ تراش خورده، ۵۰۰۰ عدد دستبند مغناطیسی، ۸۰ عدد قاب دستگاه حضور و غیاب، ۱۰ عدد مانیتور و تعدادی ساب، آمپلی فایر، اسپیکر و کیف زنانه که مجموعا ۷۸۵۴ قلم کالای خارجی ساخت کشور چین بوده، کشف کردند. 
وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اولیه اقلام قاچاق کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند، گفت: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شده و به همراه متهم و برای ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرا ارجاع داده شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره