نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

احتمال افزایش پشه‌‌های آئدس در فصل پاییز

منبع
تسنيم
بروزرسانی
احتمال افزایش پشه‌‌های آئدس در فصل پاییز

تسنیم/معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که زمانی که بارندگی در اماکنی رخ بدهد که تخم پشه‌ها وجود دارد، جمعیت پشه‌های آئدس افزایش پیدا می‌کند، گفت: احتمال افزایش جمعیت پشه‌ها در پی بارش باران در فصل پاییز وجود دارد.

حسین فرشیدی؛ معاون وزیر بهداشت در یک گفتگوی تلویزیونی در برنامه «تهران 20» اظهار کرد: اخباری که در رسانه‌ها درباره ورود تب دنگی به تهران بازتاب پیدا کرده صحت ندارد آن چه منتشر شد مربوط به بیماری بود که در کشور خارجی بوده و یک ماه پیش شناسایی شده بود، در حال حاضر در سطح استان تهران هیچ بیماری در بیمارستانی با دنگی بستری نشده است.
وی ادامه داد: همکاران ما در بیش از 70 نقطه در کشور به صورت شبانه‌روز دنبال صید پشه هستند اما تا این لحظه در استان تهران پشه صید نشده است.
معاون بهداشت وزیر بهداشت تصریح کرد: انتقال پشه توسط تخم پشه از مناطق آلوده به مناطق دیگر انجام می‌شود. زمانی که بارندگی باران در اماکنی رخ بدهد که تخم پشه‌ها وجود دارد، این تخم‌ها افزایش پیدا می‌کند و کار دست‌مان می‌دهد و بنابراین در پاییز ممکن است این اتفاق بیفتد. ممکن است تخم پشه‌ها به دلایل مختلف به تهران منتقل شود اما تا زمانی که بارندگی و آب وجود نداشته باشد این تخم‌ها تبدیل به پشه آئدس نمی‌شوند. خوشبختانه به دلیل اینکه بیماری تب دنگی در تهران نیست، انتقال بیماری در تهران صورت نمی‌گیرد.
به گزارش تسنیم، تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط گزش پشه آئدس منتقل می‌شود. این بیماری در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در بسیاری از مناطق گرمسیری جهان وجود دارد. اخیراً‌ در پی مسافرت تعدادی از هموطنان به کشورهای آلوده به این بیماری، 151 مورد بیماری قطعی تب دنگی در کشور شناسایی شده است و از این 151 بیمار فقط 12 بیمار سابقه سفر نداشته‌اند. در حال حاضر در استان‌های فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان و مازندران پشه آئدس صید شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره