نماد آخرین خبر

افزایش سرانه فضای نمازخانه‌های مدارس غیردولتی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افزایش سرانه فضای نمازخانه‌های مدارس غیردولتی

ایسنا/ معاون وزیر آموزش و پرورش از افزایش درخور توجه سرانه فضای نمازخانه‌ها در مدارس غیر دولتی کشور خبر داد.

احمد محمودزاده در پنجاهمین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ اقامه نماز در مدارس غیر دولتی گفت : تقویت مبانی اعتقادی و دینی دانش‌آموزان از اهداف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و تجربه نشان داده دانش‌آموزانی که در این زمینه رشد کرده‌اند در سایر حوزه‌های علمی، آموزشی و تربیتی نیز موفق عمل کرده‌اند.

وی با تاکید بر اقدامات مهم صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس غیر دولتی افزود: طبق بررسی‌های آماری از میان ۱۰ هزار و ۵۰۰ مدرسه غیردولتی در ۸ هزار و ۸۵۲ مدرسه، نماز جماعت اقامه می‌شود که قابل وصف است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تعداد ائمه جماعت مدارس غیر دولتی از ۲۸۰۰ نفر به ۴۴۲۶ نفر در سال‌تحصیلی گذشته افزایش داشته است، ادامه داد: تمامی تلاش ما بر این است تا در این زمینه همه کمبودهای مدارس را جبران کنیم و فضای معنوی و اعتقادی در مدارس غیر دولتی بیش از پیش تقویت شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۹۸۳ هیئت مذهبی امسال در مدارس غیردولتی فعالیت داشتند، گفت: در حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز در مراسمات مختلف این هیئت‌های مذهبی مشارکت داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه کار در آموزش و پرورش بسیار حساس و دشوار است، عنوان کرد: باید در مسیر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه هفتم توسعه پیش برویم و با یک نگاه و عزم و اراده ملی طرح‌ها و برنامه‌های سازمان را مدیریت کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش کار در راستای برپایی و اقامه نماز جماعت در مدارس غیر دولتی را امری ارزشمند و تاثیر گذار دانست و اظهارکرد: به خاطر همین تلاش‌هاست که آموزش و پرورش به دلیل فعالیت‌های هوشمندانه در حوزه نماز مورد تقدیر ستاد اقامه نماز کشور قرار گرفت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره