نماد آخرین خبر

آغاز ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت از امروز

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آغاز ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت از امروز

ایسنا/ ثبت نام آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی )D.Ph) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می شود.

ثبت نام برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ از امروز هشتم تیر ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۶ این ماه ادامه دارد.

کارت ورود به جلسه داوطلبان از روز ۷ تا ۹ آبان ۱۴۰۳ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل توزیع است.

آزمون کتبی مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) یا دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ در روز ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

*شرایط ثبت نام داوطلبان در آزمون فوق به شرح ذیل است:

 ۱ -دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) مرتبط یا دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاه

درصورتی که دانشجوی نیمسال آخر، به هر دلیلی، تا تاریخ ۳۰ دی ماه جاری فارغ التحصیل نشود پس از اعلام نتایج، قبولی وی کان لم یکن خواهد شد. تمامی داوطلبان دقت نمایند که مطابق با مدرک تحصیلی رشته امتحانی خود را انتخاب نمایند.

دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد آموزش محور مجاز به شرکت در آزمون دکتری تخصصی نیستند.

۲ -داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی می باشند که باید در فرم ثبت نام نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام نمایند.

متقاضیان دوره پژوهشی فقط مجاز به انتخاب رشته های ستاره دار طبق جداول شماره  ۳ و ۵ دفترچه راهنما باشند.

۳. دانشجویان نیمسال آخر تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۳ مجاز به شرکت در آزمون هستند.

۴. پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۱۴۰۲ و نیز دانشجویان دوره روزانه و غیر روزانه در حال تحصیل مقطع دکتری سالهای قبل، می‌توانند در آزمون سال ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت کنند و در صورت پذیرش، باید انصراف قطعی خود از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

۵. متقاضیان شرکت در این آزمون نباید از نظر قانونی مشکلی در طرح تعهدات نیروی انسانی داشته باشند.

۶. عدم اشتغال به تحصیل در دوره‌های دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) یا دستیاری تخصصی در تمامی مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور

۷. بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، شرط داشتن نمره زبان به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) حذف شده است و درس زبان انگلیسی عمومی و تخصصی با ۳۰ سوال با ضریب ۳ برای همه رشته‌ها به عنوان یکی از دروس امتحانی به آزمون اضافه شده است.


از تمامی پذیرفته شدگان آزمون دوره دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) تعهد خاص یا عام بر اساس اعلام نیاز از یکی از دانشگاه‌ها و با تشخیص کمیسیون تعهدات خاص وزارت بهداشت اخذ می‌شود.

مستخدمان رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مؤسسات تابعه و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، تعهدات خاص استخدامی به واحدهای مربوطه خواهند سپرد.

 مستخدمان رسمی سایر وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت، چنانچه هزینه‌های تحصیلی ایشان توسط دستگاه مربوطه تقبل و به دانشگاه پذیرنده دانشجو پرداخت شود، از سپردن تعهد عام معاف خواهند بود.

موضوع تعهدات قانونی دانشجویان مقطع دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) که شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی یا سایر نهادها هستند، در چهل و هشتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ ۱۳۹۱/۰۴/۱۹ مطرح و مصوب شد: کلیه مستخدمان (مربیان و کارکنان) دانشگاه‌ها، سازمانها و نهادهای غیر وابسته به وزارت بهداشت که در آزمون دوره دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پزشکی به صورت آزاد پذیرفته می‌شوند، باید پس از قبولی متعهد خدمت در وزارت بهداشت شوند و در صورتی که درخواست تعهد به محل خدمت خود را دارند، محل خدمت باید متعهد شود که کلیه هزینه‌های تحصیلی که از سوی وزارت بهداشت تعیین خواهد شد را پرداخت کرده و حکم مأموریت آموزشی دانشجوی مورد نظر را صادر کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره