نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

کاهش ۱۹ درصدی جانباختگان تصادفات در اربعین سال قبل

منبع
تسنيم
بروزرسانی
کاهش ۱۹ درصدی جانباختگان تصادفات در اربعین سال قبل

تسنیم/ رئیس پلیس راه از کاهش ۱۹ درصدی جان‌باختگان تصادفات در اربعین سال قبل خبر داد.

سردار حسن مومنی؛ رئیس پلیس راه امروز در هشتادمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی اظهار کرد: شاهد کاهش 19 درصدی جان‌باختگان در طرح اربعین سال گذشته بودیم، البته در استان‌های آذربایجان غربی و مرکزی متاسفانه افزایش جان‌باختگان را داشتیم.

وی افزود: علل تصادفات فوتی عدم توجه به جلو بوده است، در ایام اربعین این عامل 3 درصد افزایش پیدا کرده است و بعد از آن عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه بوده است.

رئیس پلیس راه بیان کرد: ساعت 12 تا 16 بیشترین ساعت تصادفات در ایام اربعین سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: در  اربعین سال قبل 48 درصد زائران از مرز مهران و 26 درصد از مرز خسروی خارج شده‌اند.

 طرح ترافیکی پلیس برای اربعین از 16 مرداد آغاز می‌شود

سردار مومنی بیان کرد: طرح ترافیکی اربعین 1403 از 16 مردادماه آغاز می‌شود و تا 8 شهریورماه ادامه دارد و تیم‌های امدادی و عملیاتی در نقاط پر تصادف مستقر می‌شوند.

وی گفت: پایانه برکت در مرز مهران است و مهم‌ترین پایانه برای اربعین به حساب می‌آید چراکه بیشترین تردد اتوبوس‌ها از این پایانه است و اتوبوس‌ها برای رسیدن به این پایانه باید از کمربندی غربی مهران استفاده کنند.

رئیس پلیس راه تصریح کرد: برای مدیریت ترافیک و جلوگیری از معطلی زائران بنا داریم تا اتوبوس‌هایی که مسافران را به پایانه برکت آورده‌اند فقط از همان پایانه مسافرگیری برای برگشت داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه افزایش 5/2 درصدی جانباختگان را در تصادفات شهریور ماه سال گذشته شاهد بودیم، اعلام کرد: خوشبختانه در سه ماهه امسال شاهد کاهش تصادفات بودیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره