نماد آخرین خبر

پارکینگ مرز شلمچه ۱۷ هکتار بزرگتر شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
پارکینگ مرز شلمچه ۱۷ هکتار بزرگتر شد

تسنیم/ رییس پلیس راهور خوزستان با بیان اینکه پارکینگ مرز شلمچه ۱۷ هکتار اضافه شده است، گفت: ورودی‌های پارکینگ مرز شلمچه افزایش یافته، بنابراین زائران به هیچ عنوان خودروهای خود را در حاشیه مسیر منتهی به مرز پارک نکنند.

سرهنگ دولتشاهی در نشست خبری که در معاونت اجتماعی استان برگزار شد با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در اربعین حسینی گفت: با پایان اربعین در هر سال بلافاصله جلسات اربعین برای رفع معایب برگزار می شود تا برای اربعین سال جدید مشکلات رفع بشوند.
وی با اشاره به اینکه در پلیس راهور خوزستان دو بخش زیرساختی و درون سازمانی پیگیری می شود، افزود: در بخش زیرساختی در خصوص جاده ها، ایمن سازی، اجرای طرح های ترافیکی و در بخش درون سازمانی، ساماندهی نیروها برای کنترل ورود و خروج پیگیری می شود.
رییس پلیس راهور خوزستان با بیان اینکه تمام مشکلات راه‌های منتهی به مرزهای استان تسهیل و برطرف شده است، گفت: از تاریخ 16 مرداد 1403 به صورت رسمی طرح کنترل ترافیک در مسیرهای منتهی به مرزها اعمال می‌شود.
وی بابیان اینکه ورود و خروج باید کنترل شده باشد گفت: 2 مسیر برای تردد خودروها (جاده امام رضا و جاده اصلی خرمشهر) به سمت مرز شلمچه در نظر گرفته شده است، در این باره تمام خودروهای خدمت رسان و مواکب از جاده امام رضا(ع) و خودروهای زائران از مسیر میدان مقاومت خرمشهر به سمت پایانه تردد می‌کنند.
رییس پلیس راهور خوزستان با بیان اینکه کارت هایی برای امنیت و تردد در مرز طراحی شده است که به هیچ عنوان قابلیت جلب ندارند، افزود: این کارت ها در پشت شیشه خودروهایی که قصد تردد به پایانه مرزی را دارند نصب می‌شوند تا عوامل ما به راحتی مسیر را کنترل کرده و اجازه ورود به آنها را بدهند.
وی با بیان اینکه در جلوی پارکنیگ مرز شلمچه کلا انسداد کامل انجام می شود گفت: هیچ خودرویی از سمت پارکینگ به سمت مرز دیگر حق تردد ندارد.
رییس پلیس راهور خوزستان با بیان اینکه پارکینگ مرز شلمچه 17 هکتار اضافه شده است افزود: ورودی های پارکینگ مرز شلمچه افزایش یافته است؛ بنابراین زائران به هیچ عنوان خودروهای خود را حاشیه مسیر منتهی به مرز پارک نکنند.
سرهنگ دولتشاهی با بیان اینکه امسال اجازه تردد خودرو و سه‌ چرخه‌ در مسیر موکب‌ها داده نمی‌شود گفت: برای سهولت زائران تا پایانه مرزی شلمچه از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مرزی اتوبوس درنظر گرفته شده است.
رییس پلیس راهور خوزستان با اشاره به ایجاد ترافیک دست فروشی های مستقر در مرز شلمچه گفت: برای جلوگیری از ایجاد ترافیک، محلی برای دست فروشان در مرز شلمچه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه امسال مقرر شده است کمترین ایستادگی و توقف را برای زائران اربعین حسینی با توجه به گرمای طاقت فرسای هوا داشته باشیم گفت: برنامه ریزی از ورودی‌های استان خوزستان از قبیل شهرهای دهدز، اندیمشک، هندیجان و بهبهان و نیز تمام مسیرها از لحاظ ترافیکی و انتظامی شده است تا مشکلی پیش نیاید.
سرهنگ دولتشاهی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته شرایط بهتر است و امیدواریم بهترین خدمات را برای زائران اربعین خصوصا در موضوع ترافیکی انجام بدهیم گفت: تا بازگشت آخرین زائراربعین حسینی  خدمت رسانی انجام می شود.
رییس پلیس راهور خوزستان با بیان اینکه خستگی و خواب آلودگی یکی از مهم ترین عامل تصادفات در بازگشت زائران اربعین است گفت: مقرر شده است در مسیر بازگشت زائران موکب برای استراحت زائران اربعین افزایش پیدا کند تا از بروز حوادث جاده ای جلوگیری شود.

سربازان هم می‌توانند به سفر اربعین بروند
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان نیز گفت: همه مشمولان غیرغایب که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند می‌توانند به مدت یک تا 2 ماه بدون وثیقه مجوز خروج از کشور را دریافت کنند.
سرهنگ سید فرشاد موسوی تبار افزود: مشمولان متولد 1385 تاکنون نیاز به اخذ مجوز عبور از مرز از سامانه نظام وظیفه ندارند.
وی با بیان اینکه همه مشمولان غیرغایب، دانشجوها و طلاب که دارای معافیت تحصیلی هستند باید مجوز خروج از کشور دریافت کنند خاطرنشان کرد: این افراد با مراجعه به سامانه "سخا" به آدرس sakha.epolice.ir می‌توانند مجوز خروج از کشور را به قصد زیارت عتبات عالیات در ایام محرم و صفر بویژه ایام اربعین حسینی دریافت کنند.

سرهنگ موسوی تبار با بیان اینکه در 2 مرز شلمچه و چذابه شعب ثبت و دریافت برگ خروج برای مشمولین مستقر شده است افزود: افرادی که کارت‌ معافیت نظام وظیفه قدیمی دارند به عنوان مشمول غایب در سیستم گذرنامه شناسایی خواهند شد که باید از طریق سامانه، کارت جدید درخواست کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره