نماد آخرین خبر

وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط کشور

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور، جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی طی پنج روز آینده خبر داد.

صادق ضیاییان درباره آخرین وضعیت جوی استان‌های مختلف، اظهار کرد: امروز (۱۱ مردادماه) در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان شرقی بارش رگبار پراکنده و در مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب شرق فارس و جنوب کرمان رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه (۱۲ مردادماه) در برخی نقاط شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز واقع در استان‌های تهران و سمنان بارش پراکنده و در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب و غرب کرمان، شمال و غرب هرمزگان، ارتفاعات شرقی و شمالی فارس و ارتفاعات جنوب اصفهان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

به گفته رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، شنبه (۱۳ مردادماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی نقاط استان گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیائیان با بیان اینکه یکشنبه (۱۴ مردادماه) در ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان و کرمان افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود، گفت: دوشنبه (۱۵ مردادماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا یکشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر مواج هستند.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعتها وزش باد و از بعدازظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۴ و ۳۸ درجه سانتیگراد و برای جمعه (۱۳ مرداد) صاف تا کمی ابری از بعدازظهر افزایش باد گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۶ و ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۱۳ و ۱۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره