نماد آخرین خبر

گوسفندان مانع آتش‌سوزی مراتع می‌شوند

منبع
فارس
بروزرسانی
گوسفندان مانع آتش‌سوزی مراتع می‌شوند

فارس/معاون وزیر جهاد کشاورزی محمد ابراهیم حسن نژاد امروز از اجرای یک راهکار ساده برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع به کمک گوسفندان خبر داد.
 
«آتش سوزی مراتع و جنگل در 10 سال 169هزار میلیارد تومان خسارت زد» این آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس است.
این رقم معادل 5 سال یارانه معیشتی کشور است که سالانه حدود 32 هزار میلیارد تومان برای 80 میلیون نفر پرداخت می‌شود.معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید که طرح «چرای دام در مراتع به عنوان راهکار جلوگیری از آتش سوزی» اجرا می‌شود.
2 روز پیش به گفته رئیس منابع طبیعی شهرستان جم، 500 هکتار از مراتع این شهرستان در آتش سوخت.5 روز پیش آتش به جان مراتع سمیرم و فریدن در اصفهان افتاد، 16 هکتار از مزارع گندم و بادام و 30 هکتار از مراتع در این شهرستان‌ها را از بین برد.
آتش سوزی 2600 هکتار از جنگل های لرستان و 200 هکتار پارک ملی کرخه هم بخشی از این آتش‌سوزی‌ها است که همه اینها در چند روز گذشته اتفاق افتاده و در طول سال ادامه می‌یابد.

تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین تعداد و میزان آتش‌سوزی‌ها را بسیار بیشتر کرده و هر روز هم گزارش‌های جدید می‌شنویم، کارشناسان پیشگیری را بهتر از درمان می‌دانند.
در طرح وزارت جهاد کشاورزی قرار است دامداری سنتی احیاء شود و « با چرای دامها در مراتع از انباشت علوفه خشک به عنوان ماده اصلی اشتعال در مراتع جلوگیری ‌شود». به بهانه فشار بر مراتع، در سالهای اخیر از ورود دام‌ها به مراتع جلوگیری شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره