نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

قتل فجیع دختر عکاس 17 ساله؛ قاتل اعدام شد

منبع
رکنا
بروزرسانی
قتل فجیع دختر عکاس 17 ساله؛ قاتل اعدام شد

رکنا/ قاتلی که چهار سال پیش در شهر بوشهر دختر جوان عکاسی را به طرز فجیعی به قتل رسانده بود، سحرگاه امروز به دار مجازات آویخته شد.

این جنایت هولناک زمانی رخ داد که قاتل با انگیزه ازدواج با دختر جوان، پس از دریافت پاسخ منفی، با حیله و نیرنگ او را به باغی در بوشهر کشاند. با ادعای برگزاری جشن تولد و نیاز به عکاس، دختر جوان را به محل قتل گاه برده و سپس با 28 ضربه چاقو به ناحیه گردن، وی را به قتل رساند.

ماجرای قتل دختر 17 ساله عکاس بوشهری چه بود؟

این جنایت هولناک که در شهر بوشهر رخ داد، جامعه‌ی محلی، به‌ویژه اهالی تنگستان را شوکه و اندوهگین کرد، خاطره عالی خواهر فاطمه در توصیف روز حادثه گفته بود:فاطمه برای خرید تجهیزات عکاسی و فروش برخی وسایلش به بوشهر آمده بود. وقتی ساعت‌ها از او خبری نشد، نگرانی‌مان شدت گرفت.

متأسفانه، یکی از دوستانش با تلفن فاطمه تماس گرفت و ما متوجه شدیم که گوشی او سرقت شده است. به اداره آگاهی مراجعه کردیم و با خبر هولناک قتل خواهرم مواجه شدیم.

جسد فاطمه با ۲۸ ضربه چاقو در یک خانه‌ی ویلایی پیدا شد، قاتل مرد جوانی 23 ساله به نام عارف پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد.

این جنایت دلخراش جامعه را به شدت تحت تأثیر قرار داد و موجی از محکومیت نسبت به این عمل وحشیانه را در پی داشت فاطمه عالی، دختری جوان و پر از امید بود که آینده‌ای روشن در انتظارش بود. قتل او، نه تنها خانواده‌اش بلکه جامعه‌ی هنری و عکاسی ایران را عزادار کرد.

متهم به قتل در اعترافات خود ادعا کرده بود که مدتی قبل از جنایت به فاطمه پیام داده و از او درخواست دوستی کرده بود، اما فاطمه این درخواست را نپذیرفته بود. به همین دلیل، روز حادثه با حیله او را به خانه‌ای ویلایی دعوت کرد. قاتل مدعی شد که به فاطمه علاقه‌مند بوده و به دلیل رد شدن درخواستش، دست به این جنایت زده است.

اظهارات پدر فاطمه از لحظه دیدن جسد دخترش در سردخانه
پدر با لحن بسیار غمباری  می‌گوید: «من دخترم را خیلی دوست داشتم. قاتل طوری به صورت دخترم ضربه زده‌بود که او را نشناختم. در سردخانه، ۱۰ دقیقه تمام او را در آغوشم گرفتم و سرش را نوازش کردم. ضربات چاقو طوری زده شده بود که همچنان از کاور جنازه‌اش  خون می‌چکید. شما من را نمی‌شناسید اما اهالی اینجا  می‌دانند آزارم حتی به یک مورچه هم نرسیده‌است. نمی‌دانم این چه مصیبتی بود که سرم آمد. دخترم خیلی مظلوم بود.

خود قاتل در اعترافاتش گفته‌است وقتی دیدم دختر موردعلاقه‌ام حاضر نیست با من بماند و ازدواج کند، به ناچار او را به قتل رساندم.آن پسر ازدواج زوری می‌خواست. متاسفانه این رویه را برخی پسران در پیش گرفته‌اند که اگر دختر مورد علاقه‌شان با آنها ازدواج نکند با هیچ‌کس هم حق ازدواج ندارند. با این طرز تفکر بود، قاتل که دانشجوی حدودا ۲۳ ساله است، به خودش اجازه داد دخترم را به قتل برساند.

پدر فاطمه نیز گفته بود: جسد دخترم در ورودی خانه ویلایی پیدا شد و حتی کوله پشتی‌اش روی دوشش بود. متهم اعتراف کرده بود که پس از ورود دخترم به خانه و درگیری بین آن‌ها، با ضربات متعدد چاقو او را به قتل رسانده است. انگیزه‌ی ناموسی از سوی قاتل رد شد.


پدر داغدار فاطمه عالی با تأکید بر اینکه دخترش به طرز فجیعی به قتل رسیده است، از جامعه خواست تا از قصاص قاتل گذشت نکند. او گفت: اهالی تنگستان از ما خواسته‌اند که از خون دخترمان نگذریم و تقاضای قصاص قاتل در ملاعام را داریم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره