نماد آخرین خبر

ساماندهی ۵۶۹ مدرسه کانکسی در کشور

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ساماندهی ۵۶۹ مدرسه کانکسی در کشور

ایسنا/ رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از اجرای مراحل پایانی طرح شهید پناهی به منظور ساماندهی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در سراسر کشور خبر داد.

بهینه سازی و ساماندهی فضاها و زیرساخت های کالبدی در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی با تاکید بر ضابطه مند شدن و ایمن سازی مدارس از جمله سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش است.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی برگرفته از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه‌های گسترده‌ای را به منظور ایمن سازی مدارس و مناسب سازی و ساماندهی فضای کالبدی محیط های آموزشی آغاز کرده است.

در واپسین روزهای تیرماه سال ۱۴۰۱ بود که طرح «شهید دانش آموز رضا پناهی» با هدف ساماندهی مدارس کانکسی با جمعیت دانش آموزی بالای ۱۰ نفر کلید خورد.

بر اساس طرح «شهید رضا پناهی» که مطالعات آن سال ۱۴۰۰ آغاز شد، حذف یا ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی کشور با جمعیت بیش از ۱۰ دانش آموز تا پایان سال ۱۴۰۳؛ هدف گذاری شده است که در اقدامی جهادی و با همکاری نهادها و موسسات خیریه از جمله بنیاد برکت و… فاز عملیاتی آن مراحل پایانی را طی می کند.

حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه ساماندهی فضاهای ناایمن و نامطلوب آموزشی و رسیدگی به آن‌ها یکی از ارکان مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، افزود: بر همین اساس مدارس سنگی و کانکسی به عنوان فضاهای نیازمند توجه ویژه می‌بایست مدنظر برنامه‌ریزان عرصه توسعه فضاهای آموزشی قرار گیرد.

وی در خصوص اجرای طرح «شهید پناهی» بیان کرد: در آغاز ۱۰۷۳ مدرسه کانکسی مستقل با جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز در سراسر کشور شناسایی شد که در پایش‌های تکمیلی با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص تحصیل جمعیت دانش آموزی، مشخصه‌های محل استقرار و شرایط اقلیمی و طبیعی به ۹۹۳ فضای آموزشی کانکسی نیازمند ساماندهی رسیدیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه در اجرای این طرح مطابق تفاهم نامه‌ای که با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) به امضا رسید، بنا شد این بنیاد مشارکت ۴۰ درصدی در  ساماندهی مدارس کانکسی داشته باشد که تاکنون در غالب پروژه‌های این طرح همکاری خوبی داشته است.

خان محمدی همچنین به بیان اینکه تعدادی از خیرین حقیقی نیز در اجرای طرح شهید پناهی همکاری داشتند؛ افزود: بر آورد اولیه ما از اجرای این طرح ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تاکنون ۵۶۹ پروژه تکمیل شده است و ۴۲۶ طرح نیز در حال اجراست که مراحل پایانی ساخت و ساماندهی را طی می کند.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ خان محمدی درباره آخرین وضعیت مدارس کانکسی اظهار کرد: عزم خود را جزم کرده که مدارس کانکسی را با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد برکت و مشارکت خیرین طبق هدفگذاری صورت گرفته تا پایان امسال ساماندهی کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره