نماد آخرین خبر

آمار ۲۰ درصدی ناباروری در کشور

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آمار ۲۰ درصدی ناباروری در کشور

ایسنا/ دکتر فرهاد یغمایی مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی مرکز درمان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی _ ابن‌سینا اظهار کرد: بررسی‌ها بیانگر این این است که حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور با مساله ناباروری درگیر هستند.

وی درباره تعداد خدمات ارائه‌ شده به افراد متقاضی درمان ناباروری گفت: بررسی‌ها بیانگر این است که حدود ۱۰۰ هزار نفر از خدمات پژوهشگاه ابن‌سینا بهره‌مند شده‌اند و این خدمات شامل تمام خدمات درمان ناباروری می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی مرکز درمان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی_ابن‌سینا درباره تعداد مراکز درمان ناباروری در کشور گفت: بیش از ۱۰۰ مرکز درمان ناباروری در سطوح ۲ و ۳ در کشور فعالیت می‌کنند؛ اما پژوهشگاه ابن‌سینا از بدو تاسیس در سطح یک به ارائه خدمت پرداخته است.

وی درباره کلینیک‌های پژوهشگاه ابن‌سینا بیان کرد: کلینیک «درمان ناباروری مردان و زنان»، «کلینیک سقط مکرر» که سقط از معضلات زوج‌ها به حساب می‌آید و منجر به تولد زنده نمی‌شود، بخشی از کلینیک‌های پژوهشگاه ابن سینا را تشکیل می‌دهند.

یغمایی با اشاره به فعالیت کلینیک آندومتریوز نیز ادامه داد: آندومتریوز سبب اختلال در باروری و درد مزمن می‌شود و از دیگر کلینیک‌های پژوهشگاه ابن‌سینا است. حدود ۱۰ سال از عمر کلینیک آندومتریوز می‌گذرد و طی این مدت توانسته‌ایم خدمات مناسبی ارائه دهیم.

مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی مرکز درمان پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی_ابن‌سینا درباره کلینیک «درمان اهدا و جایگزین» اظهار کرد: جایگزینی و اهدا، آخرین حلقه درمان ناباروی به حساب می‌آید و این کلینیک نیز ارایه خدمت می‌کند.

وی درباره کلینیک «سلامت جنسی» پژوهشگاه ابن‌سینا نیز تصریح کرد: خدمات روانشناسی در کلینیک سلامت جنسی ارائه می‌شود. همچنین خدمات درمان HPV از دیگر اقدامات این کلینیک به حساب می‌آید.

یغمایی درباره سلول درمانی در پژوهشگاه ابن‌سینا نیز گفت: اولین کنگره هوش مصنوعی در درمان ناباروری را در آذر ماه امسال برگزار می‌کنیم. ناباروری، یک ترند جهانی است و پژوهشگاه ابن‌سینا در نظر دارد با اقدامات خود بتواند میزان ناباروری را کاهش دهد.

وی درباره ارائه خدمات درمان ناباروری در کشور عراق نیز گفت: کشورهای ایران و عراق از نظر منطقه‌ای و دینی با یکدیگر قرابت دارند. میزان مراجعه بیماران عراقی برای دریافت خدمات درمان ناباروری در بیمارستان زین‌العابدین که پژوهشگاه ابن‌سینا در این مرکز خدمات درمان ناباوری را ارائه می‌دهد حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر در هر ماه است اما این تعداد با توجه به شرایط زمانی مانند اربعین تغییر می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره