نماد آخرین خبر

ترفند پیچیده ۴ دزد حرفه‌ای برای سرقت دلار از شهروندان

منبع
اعتماد
بروزرسانی
ترفند پیچیده ۴ دزد حرفه‌ای برای سرقت دلار از شهروندان

اعتماد/مردان سارق که با ترفندی خاص در اینستاگرام از مردم دلار سرقت می‌کردند، به‌ زودی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌روند.

مردان سارق که با ترفندی خاص در اینستاگرام از مردم دلار سرقت می‌کردند، به‌ زودی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌روند.
متهمان با ایجاد یک صفحه در اینستاگرام مدعی بودند دلار را بالاتر از قیمت بازار خریداری می‌کنند.
اولین شکایت از سوی شهروندی به پلیس داده شد که در منطقه هفت تیر مورد سرقت قرار گرفته بود. او به ماموران گفت: من ساکی پر از دلار داشتم که توسط سارقی به سرقت رفت.
او گفت: مقداری دلار داشتم که می‌خواستم بفروشم. در اینستاگرام با صفحه‌ای آشنا شدم که نوشته بود دلار را بالاتر از قیمت بازار می‌خرد. شک کردم که چرا باید این کار را بکند اما وقتی با مسئول صفحه صحبت کردم، او گفت چون صرافی نیست و بدون پرداخت مالیات دلار را می‌خرد، می‌تواند گران‌تر از بازار بخرد. من هم به نظرم آمد حرفی منطقی است، برای همین تصمیم گرفتم دلارهایم را به آنها بفروشم. ما در میدان هفت تیر قرار گذاشتیم. در ساعت قرار من آنجا حاضر شدم. یکدفعه مردی به سمتم حمله کرد و ساک دلارها را قاپید. همین‌که خواستم او را تعقیب کنم، دو نفر قمه به‌دست به من نزدیک شدند و با تهدید مرا وادار به سکوت کردند.

چند روز بعد مرد دیگری ادعای مشابهی را مطرح کرد و با تعریف کردن ماجرایی همسان گفت دلارهایش به سرقت رفته است. در ادامه تعداد شکایت‌ها به عدد سه رسید و ماموران تحقیقات خود را گسترده‌تر کردند. آنها با ردیابی صفحه‌ای که در اینستاگرام مدعی خرید دلار بالاتر از قیمت بازار بود و همچنین دوربین‌های مداربسته سطح شهر توانستند گرادننده صفحه و سارقان را شناسایی و بازداشت کنند.
با تلاش ماموران هر چهار متهم پرونده شناسایی و بازداشت شده و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. متهمان به‌زودی در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شوند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره