نماد آخرین خبر

بازسازی صحنه سرقت مسلحانه یک خانه

منبع
رکنا
بروزرسانی

رکنا/ 2 سارق مسلح حرفه ای که آبان ماه سال 1402 به خانه ای در خیابان نواب تهران دستبرد زده و اموال قیمتی آن را دزدیده بودند بعد از 9 ماه در مخفیگاهشان شناسایی و بازداشت شدند.

صبح امروز، تیم‌های پلیسی به همراه خبرنگاران برای بازسازی صحنه یک سرقت مسلحانه هولناک که روز ۱۱ آبان ۱۴۰۲ در یکی از خیابان‌های اصلی منطقه نواب تهران رخ داده بود، در محل حادثه حاضر شدند.

این سرقت که به گفته شاهدان عینی، صحنه‌های وحشتناکی را رقم زده بود، با دستگیری سارقان حرفه‌ای پس از ۹ ماه تعقیب و گریز به پایان رسید.

این حادثه تلخ زمانی رخ داد که صاحبخانه پس از بدرقه فرزندان خود به منزل پدری، برای پارک خودرو به پارکینگ ساختمان رفته بود اما وقتی وارد خانه خود شد با صحنه‌ای هولناک روبرو می شوند! تمامی وسایل قیمتی از جمله طلا، جواهرات، پول نقد، و حتی سرویس قاشق و چنگال را دزدیده بودند و خانه کاملا به هم ریخته بود! 

این زن می گوید: وقتی با این صحنه هولناک روبرو شده بود از شدت ترس شوکه شده و برای چند لحظه نمی دانست باید چه کاری انجام دهد اما وقتی به خودش آمده سریعا با پلیس تماس گرفته و گزارش این سرقت را اعلام می کند.

بنابر اظهارات شاهدان عینی و بازبینی دوربین های مداربسته، سارقان خیلی راحت در پارکینگ ساختمان 4 طبقه را باز کرده و پس از آن با شکستن حفاظ آکاردئونی، وارد طبقه اول شده و به اتاق خواب‌ آنها دستبرد زده‌اند،این متهمین تمامی طلا و جواهرات، پول نقد، اشیاء تزئینی و حتی سرویس قاشق و چنگال خانه را به سرقت برده‌اند.

سارقان که هر 2 متاهل و 40 ساله هستند، در اعترافات خود انگیزه حمل سلاح را اقدام به خودکشی در صورت دستگیری عنوان کرده‌اند. یکی از سارقان در هنگام فرار از دست پلیس بر اثر اصابت چهار گلوله مجروح و زمین‌گیر شد او در اعترافاتش گفت:3بار سابقه بازداشت داشته و30 فقره سرقت انجام داده است.

شروع سرقت مسلحانه از یک صبح معمولی
در ۱۱ آبان ماه سال ۱۴۰۲ عقربه ها ساعت ۱۱ صبح را نشان می دادند ،خانه ای در دل مرکز تهران (خیابان نواب) طعمه سارقین حرفه‌ای قرار گرفت، نکته قابل توجه در این حادثه، عدم وجود حفاظ امنیتی کافی در منزل مالباخته بود. سارقان با استفاده از این ضعف امنیتی و با استفاده از یک شاه‌کلید که به راحتی در ورودی ساختمان را باز می‌کرد دست به سرقت زده و با یک موتورسیکلت که پلاک آن را دستکاری کرده بودند، از محل متواری شدند.

بلافاصله پس از وقوع سرقت، مالباخته با پلیس تماس گرفت و گزارش سرقت را اعلام کرد. با توجه به اهمیت موضوع و حساسیت آن، دستگیری سارقان در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دستور کار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت، تیم‌های ویژه پلیس آگاهی با بررسی دقیق صحنه جرم و جمع‌آوری آلات و ادوات جرم، به سرنخ‌های مهمی دست یافتند.

این در حالی است که این سارقان پس از 9 ماه تعقیب و گریز توسط ماموران اداره هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان، یک قبضه سلاح گرم نیز کشف شد.


با بررسی دقیق تصاویر دوربین‌های مداربسته نصب شده در اطراف محل وقوع جرم و همچنین با استفاده از اطلاعات شهروندان، پلیس موفق شد هویت سارقان را شناسایی کند و بالاخره پس از چند روز تعقیب و مراقبت، سارقان در مخفیگاه خود دستگیر شدند، در هنگام دستگیری، مقادیری از اموال مسروقه، سلاح گرم و مهمات از مخفیگاه سارقان کشف و ضبط شد.

اعترافات تکاندهنده دزدان مسلح
سارقان دستگیر شده در بازجویی‌ها به صورت کامل به جرم خود اعتراف کرده و ابراز پشیمانی کردند. آن‌ها بارها گفتند که به دلیل مشکلات مالی و بدون دلیل خاص دیگری دست به سرقت می زدند و انگار دزدی برای آنها عادی شده بود.

هر دو متهم که سابقه‌دار و حرفه‌ای بودند، اعتراف کردند که فکر نمی‌کردند به این زودی دستگیر شوند! یکی از سارقان که در هنگام فرار از دست پلیس تیر خورده بود، در اعترافات خود گفت: اسلحه خریدم تا اگر پلیس مرا شناسایی کرد، خودم را بکشم..

این حادثه نشان می‌دهد که پلیس با هوشیاری و سرعت عمل بالا توانسته است در کوتاهترین زمان ممکن به سارقان دست یابد. این امر نشان از اهمیت همکاری شهروندان با پلیس و همچنین بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در مبارزه با جرم دارد. با این حال، افزایش سرقت‌های مسلحانه زنگ خطری برای امنیت شهروندان است و نیازمند توجه جدی مسئولین و همکاری همه جانبه برای مقابله با این پدیده است.


اظهارات سردار گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران
سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا در خصوص هشدار به سارقین خشن، ضمن تأیید وقوع این سرقت و دستگیری سارقان، بر برخورد قاطع پلیس با مجرمان حرفه‌ای تأکید کرد وی اظهار داشت: پلیس با استفاده از تمام امکانات خود، به دنبال دستگیری تمام سارقین فراری و کشف اموال مسروقه است. این افراد به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

سردار گودرزی همچنین به شهروندان توصیه کرد که برای افزایش امنیت منازل خود، از سیستم‌های امنیتی مناسب استفاده کنند و به هشدارهای پلیس توجه کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره