نماد آخرین خبر

ثبت دمای بی‌سابقه در یکی از شهرهای ایران

منبع
تسنيم
بروزرسانی
ثبت دمای بی‌سابقه در یکی از شهرهای ایران

تسنیم/ مدیرکل هواشناسی البرز از ثبت دمای بی سابقه ۴۵ درجه‌ای در اشتهارد خبر داد و گفت: تعداد روزهای با دمای ۴۰ درجه در البرز از صفر به ۲۷ روز رسیده است

آرش بهاروند احمدی اظهار کرد:هفته گذشته بیشینه دمای هوا در شهرستان « اشتهارد» به 45 درجه سلسیوس رسید که در این شهر بی سابقه است.

وی افزود: پس از اشتهارد بالاترین دماهای ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی استان البرز به ترتیب مربوط به ایستگاه نظرآباد با دمای 44 درجه، ایستگاه های کرج، مشکین دشت، محمدشهر و فرودگاه پیام با دمای 42 درجه و ایستگاه چهارباغ با دمای 41 درجه بوده است.

وی ادامه داد: به طور کلی طی سال های اخیر روند افزایش دمای هوا در منطقه به نحوی بوده که تعداد رخداد دمای بیشینه بالای 40 درجه، از چهار روز در سال های 1375 تا 1384، به 27 روز در 10 سال اخیر رسیده است.

بهاروند احمدی اضافه کرد: این شرایط درحالی است که بین سال های 1365 تا 1374 هیچ روزی با دمای 40 درجه و بالای صفر در استان البرز ثبت نشده است. علاوه بر افزایش رخداد دمای حدی، میانگین دمای هوا نیز در دهه های اخیر در استان افزایشی بوده؛ بطوریکه تعداد رخداد دمای متوسط روزانه 30 درجه و بالاتر، از 44 روز ثبت شده در سال های 1365 تا 1374 به 151 روز در 10 سال اخیر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی و مدل های جوی دمای هوای استان در روزهای آینده اندکی کاهش می یابد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره