نماد آخرین خبر

فروشندۀ داروهای غیرمجاز در اینستاگرام بازداشت شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فروشندۀ داروهای غیرمجاز در اینستاگرام بازداشت شد

ایسنا/ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فروشندۀ داروهای غیرمجاز سقط جنین در فضای مجازی بازداشت شد. 

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی ضمن اعلام این خبر در روز یکشنبه (۲۱مردادماه) توضیح داد: در راستای مبارزه با فروشندگان غیرمجاز دارو در فضای مجازی کارشناسان پلیس فتا یک صفحه اینستاگرامی با بیش از هزار دنبال‌کننده را شناسایی کردند. این صفحه به فروش غیرمجاز انواع داروی نایاب و کمیاب اقدام می‌کرد.

او یادآور شد: کارشناسان با اقدامات هوشمندانۀ پلیسی، یک متهم را در این رابطه شناسایی کردند. این شخص ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در یکی از محلات شهر اصفهان دستگیر شد. در مخفیگاه این فرد انواع داروهای غیرمجاز و در مقادیر بسیار زیاد نگهداری به دست آمد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: این فرد به فروش داروهای فاسد و غیرمجاز سقط جنین و با عنوان داروهای کمیاب و نایاب اعتراف کرد. در حال حاضر نیز به مراجع قضائی تحویل داده شده و پرونده‌اش در حال بررسی است.

این مقام انتظامی با تأکید بر ممنوع‌بودن خرید و فروش محصولات دارویی بدون مجوز در فضای‌ مجازی اظهار کرد: به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به اینکه امکان ارائۀ داروهای تقلبی غیرمجاز و تاریخ‌گذشته در فضای مجازی ممکن است، در حد امکان از خرید دارو در این فضاها خودداری شود.

مرتضوی تأکید کرد: هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت مجاز تهیه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدها و آسیب‌های فضای سایبری یا اعلام هرگونه موارد مشکوک می‌توانید از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره‌تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir اقدام کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره