نماد آخرین خبر

زمین گرم‌ترین ماه ژوئیه خود را تجربه کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
زمین گرم‌ترین ماه ژوئیه خود را تجربه کرد

ایسنا/ بر اساس گزارشی که توسط اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) در روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، زمین گرم‌ترین ماه ژوئیه خود را تجربه کرد و چهاردهمین ماه متوالی رکوردشکنی دمای جهانی را رقم زد. 

 در گزارش این سازمان آمده است میانگین دمای سطح کره زمین در ماه ژوئیه امسال (۲۰۲۴)، ۱.۲۱ درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین قرن بیستم بوده است که این گرم ترین ژوئیه در رکورد جهانی ۱۷۵ ساله NOAA است.

اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده یک آژانس علمی و نظارتی ایالات متحده است که مسئول پیش بینی آب و هوا، نظارت بر شرایط اقیانوسی و جوی، ترسیم نقشه دریاها، انجام اکتشافات در اعماق دریاها و مدیریت ماهیگیری و حفاظت از پستانداران دریایی و گونه های در معرض خطر در منطقه اقتصادی انحصاری ایالات متحده است.

بر اساس این گزارش، آفریقا، اروپا و آسیا گرم ترین ژوئیه خود را تجربه کردند در حالی که آمریکای شمالی دومین ژوئیه گرم خود را تجربه کرد.

همچنین دمای جهانی اقیانوس‌ها نیز دومین و گرم‌ترین دمای ثبت‌شده بود و به ۱۵ ماه متوالی دمای بی‌سابقه پایان داد.

دمای سطح زمین ۱.۲۸ درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین قرن بیستم بود که آن را به گرم ترین سال تا به امروز در تاریخ ثبت رکوردها تبدیل کرد. آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی هر کدام گرم ترین دمای سالیانه خود را تجربه کردند.

این گزارش همچنین به میزان کمتر از حد متوسط ​​پوشش برف نیمکره شمالی و وسعت یخ دریای جهانی اشاره کرد و پوشش یخی قطب جنوب در رتبه دوم و کوچک ترین رکوردها قرار گرفت.

به گزارش آناتولی، این گزارش می‌گوید: فعالیت‌های استوایی ژوئیه کمتر از میانگین بود: هفت طوفان نام‌گذاری شده در ماه ژوئیه در سرتاسر جهان به وجود آمدند که کمتر از میانگین سال‌های ۱۹۹۱-۲۰۲۰ بود.

گرما می‌تواند کشنده باشد و هر سال تعداد بیشتری از افراد به دلیل تغییرات آب و هوایی جان خود را از دست می‌دهند اما همانطور که این روزهای گرم‌ عادی‌تر می‌شوند - به گفته دانشمندان آب‌وهوا «روند غیرطبیعی جدید»‌- اثرات ناخوشایند افزایش دما بر بدن به شکل فزاینده‌ای بیشتر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) درباره این مساله می‌گوید: تغییرات آب‌وهوایی بزرگ‌ترین خطری است که سلامت بشر را تهدید می‌کند. شاید در ظاهر اغراق‌آمیز باشد اما کارشناسان نیز می‌گویند: چندان دور از ذهن نیست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره