نماد آخرین خبر

افزوده شدن ۲.۸ میلیون بیمه شده جدید به سازمان تامین‌ اجتماعی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افزوده شدن ۲.۸ میلیون بیمه شده جدید به سازمان تامین‌ اجتماعی

ایرنا/ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید به فهرست بیمه شدگان این سازمان افزوده شده است.

میرهاشم موسوی روز سه شنبه در جلسه شورای معاونان این سازمان اظهار داشت: جذب بیمه‌شدگان جدید و توسعه پوشش بیمه‌ای، بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان درآمد پایدار به منابع این سازمان افزوده است.
وی افزود: اگر الگوی مدیریتی سابق را در بخش بیمه و درآمد ادامه می‌دادیم، امروز ماهانه ۱۵ هزار میلیارد بر بدهی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی افزوده می‌شد، در حالی‌که در این دوره نه تنها بدهی جدید تولید نشد، بلکه تمام بدهی‌های قبلی نیز تسویه شد.
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با یادآوری اینکه در ابتدای دولت سیزدهم تعهدات این سازمان از محل منابع جبران نمی‌شد و با کسری نقدینگی مواجه بود، خاطر نشان کرد: در همان ماه‌های ابتدایی ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تسویه شد و از ابتدای سال ۱۴۰۲ درآمدهای سازمان کاملاً تقویت شد.
وی ادامه داد: در این دوره با کنترل مصارف در درون نظام بیمه‌ای، گشایش‌های خوبی اتفاق افتاد به طوری که در ۱۷ ماه اخیر بدون استقراض تعهدات خود را ایفا کرده است.
موسوی خاطر نشان کرد: در این دوره هیچگونه فروش دارایی انجام نشده و تنها دارایی‌ واگذار شده سازمان در این دوره حدود ۵ هزار میلیارد تومان بود که آن هم در داخل زیرمجموعه سازمان، یعنی به شرکت سرمایه‌گذاری سازمان واگذار شد.

بودجه بخش درمان سالانه ۱۰۰ همت است
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه در حوزه درمان نه تنها پایداری خدمات بلکه توسعه آن رقم خورده است، گفت: سازمان تامین‌ اجتماعی با بودجه‌ای معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان (همت) در سال به ۵۰ درصد جامعه خدمات درمانی ارایه می دهد در حالی‌ که همین رقم در وزارت بهداشت به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
وی به پیشرفت نزدیک به ۱۰۰ درصدی طرح نسخه الکترونیک در این سازمان اشاره کرد و یادآور شد: در کنار آن بیش از ۲۰۰ پروژه عمرانی در مرحله طراحی، ساخت، توسعه و تجهیز قرار دارد و بیش از ۴۰ پروژه عمرانی که در مناطق محروم هستند، مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.
موسوی ادامه داد: در این دوره نزدیک به ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی در کل کشور به ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی ملکی تامین اجتماعی اضافه شد که اقدام بی‌نظیری است.
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به این‌که در این دوره بیش از ۲۰۰ مرکز کنترل دیابت و فشار خون با هدف پیشگیری از بروز بیماری راه‌اندازی شد، اضافه کرد: در حوزه درمان غیرمستقیم نیز تعداد واحدهای طرف‌ قرارداد سازمان از ۵۲ هزار مرکز در سال ۱۴۰۰ به ۵۷ هزار مرکز در سال ۱۴۰۳ رسید.
وی جذب بیش از ۱۰ هزار نفر نیروی انسانی که بیش از ۷ هزار نفر از آن‌ها در بخش درمان مشغول به کار هستند را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.
وی یادآور شد: در این دوره حتی یک قلم دارو از فهرست پوشش بیمه‌ای حذف نشد و طرح دارویار نیز با وجود بار مالی سنگین مورد اجرا قرار گرفت.

موسوی با اشاره به استقرار دولت چهاردهم گفت: همه ما موظف هستیم با تمام توان و تلاش به این دولت کمک کنیم تا بتواند به مردم خدمت کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar