نماد آخرین خبر

حکم قصاص برای مردی که در حمایت از دو برادر مرتکب قتل شد

منبع
اعتماد
بروزرسانی
حکم قصاص برای مردی که در حمایت از دو برادر مرتکب قتل شد

اعتماد/ مردی که متهم است در یک درگیری دسته‌جمعی مرتکب قتل شده، از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.

متهم که در حمایت از دو برادر مرتکب قتل شده است در دادگاه منکر همه چیز شد اما در نهایت دادگاه با توجه به مدارک موجود در پرونده حکم بر قصاص صادر کرد.

یک سال قبل مردی به ماموران خبر داد برادرش در درگیری زخمی‌ شده و جانش را از دست داده است. او گفت: دو برادر به نام‌های شاهرخ و شاهین به برادرم مهرداد حمله کردند و او را زدند. بعد هم فرار کردند.
پلیس، شاهین و شاهرخ را بازداشت کرد. آنها گفتند که عامل قتل، دوست‌شان رضاست. به این ترتیب رضا بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.
در جلسه رسیدگی اولیای دم درخواست قصاص کردند. وقتی نوبت به متهم رسید، او قتل را انکار کرد و گفت: من اصلاً در درگیری نبودم. فقط برای کمک رفته بودم و انگیزه‌ای برای قتل نداشتم.
در این هنگام شاهرخ، یکی از متهمان، گفت: ماجرا از آنجا شروع شد که من و برادرم سوار موتور بودیم و داشتیم می‌رفتیم که دیدیم مقابل در خانه همسایه یک نفر داد و فریاد می‌کند. من و برادرم اعتراض کردیم و به آن فرد گفتیم فحش ندهد اما او به سمت ما حمله کرد و درگیر شدیم. دقایقی بعد دعوا تمام شد. ما به سمت خانه خودمان رفتیم. در آنجا بود که فهمیدم ساعت و زنجیر طلایم را در محل درگیری جا گذاشته‌ام. به دوستم رضا زنگ زدم که برای کمک بیاید. او شمشیر و قمه آورد. من می‌خواستم کسی همراه ما باشد که اگر به سمت ما حمله شد بتوانیم از خودمان دفاع کنیم. همان‌طور که حدس می‌زدم مقتول و برادرش به سمت ما حمله کردند. با این حال، ما آنها را نزدیم و رضا یک ضربه به مقتول زد. من سمت مقتول رفتم و گفتم آیا می‌خواهد او را به بیمارستان ببرم که قبول نکرد و من دوباره به سمت خانه خودمان رفتم. بعد هم شنیدم فوت کرده است.

بعد از این گفته‌ها و بررسی دوربین مداربسته بود که قضات متهمان را گناهکار شناختند. آنها رضا را به قصاص و دو متهم دیگر را به حبس محکوم کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره