نماد آخرین خبر

میانگین سنی زائران اربعین اعلام شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
میانگین سنی زائران اربعین اعلام شد

ایسنا/دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد اربعین میانگین سنی جمعیت زائران را که در سامانه سماح برای این سفر ثبت‌نام کرده اند حدود ۳۸ سال اعلام کرد و گفت: فراوانی مردها با حدود ۶۲ درصد به نسبت زن‌ها بیشتر است.

حمیدرضا محمدی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه شمار ثبت نام کنندگان در سامانه سماح تا ظهر روز ۲۴ مردادماه به بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است، افزود: این تعداد از متقاضیان ثبت‌نام خود را با دریافت بسته بیمه‌ای قطعی کرده‌اند. بر این اساس حدود ۴ درصد متقاضیان درخواست عزیمت به صورت هوایی را داشته‌اند ۲ درصد با قطار و ۹۴ درصد نیز به صورت زمینی از مرزهای شش گانه به عراق رهسپار می‌شوند.
به گفته او ۶۲ درصد متقاضیان را آقایان و باقی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد اربعین با بیان اینکه میانگین سنی زایران ثبت‌نام‌کننده حدودا ۳۸ سال است، گفت: بیشتر متقاضیان سفر اربعین در سامانه سماح، مرز «مهران» را انتخاب کرده‌اند و دیگر مرزهای شلمچه، خسروی و چذابه در رده‌های بعدی انتخاب زایران هستند. مرزهای باشماق و تمرچین نیز در دسترس زائران است.
محمدی پیش‌تر گفته بود حدود یک‌دهم درصد از این زائران بین ۸۰ تا ۹۰ سال و حدود ۱۵۰ زائر هم بالای ۹۰ سال هستند.

او با اشاره به فعالیت سازمان حج وزیارت در راستای ثبت‌نام و اعزام، نظارت بر امور بیمه‌ای و خدمت رسانی در واحد راهنمایی امور زایران و گمشدگان، اظهار کرد: بیش از یک هزار نفر از خادمان افتخاری به مرزهای شش گانه و عراق اعزام شده‌اند و بیشتر فعالیت خود را به عنوان نیروهای واحد راهنمایی زائران آغاز کرده‌اند و در ایستگاه‌ها مستقر هستند. دیگر ایستگاه‌های باقیمانده نیز در ساعات آتی راه‌اندازی می‌شود.
دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد اربعین با بیان اینکه اپلیکیشن «همیار اربعین» در راستای امدادرسانی و یافتن گمشدگان نیز کمک قابل توجهی به خادمان افتخاری و همچنین زائران خواهد کرد، افزود: از همه افرادی که عازم این سفر هستند می‌خواهیم اپلیکیشن همیار اربعین را نصب کنند.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از افرادی که در حال تشرف به عراق هستند درخواست کرد تمام نکات مطرح‌شده اعم موضوعات بهداشتی، امنیت در سفر و توصیه‌ها را رعایت کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره