نماد آخرین خبر

این جوانان عراقی شما را به خانه می‌برند

منبع
همشهري
بروزرسانی
این جوانان عراقی شما را به خانه می‌برند

همشهری/جوانان عراقی در قالب خدمت رسانی به زائران اربعین، با حضور در خیابان‌ها و معابر مقدمات اسکان زائران در منازل برادران عراقی را فراهم کرده‌اند.

اگرچه به رسم معمول عراقی‌ها از حدود یک هفته قبل از اربعین، موکب‌های خود در مسیر مشایه را برپا کرده و به زائران خدمت رسانی می‌کردند اما امسال و با حضور گسترده زائران از حدود ۱۲ روز قبل از اربعین، صحنه‌های بی‌بدیل همدلی و خدمت به زوار رقم خورده است.
در روزهای جاری، تعداد زیادی از زائران ایرانی، خود را به شهرهای نجف و کربلا رسانده‌اند. از سوی دیگر با توجه به حضور انبوه مشتاقان و زائرین ایرانی و مشکلات اسکان، تغذیه و گرمای هوا در شهرهای نجف و کربلا گروه کثیری از جوانان عراقی در قالب «لواالخدمه الحسینیه» با تلاش فراوان ‌و مراجعه در بین زائران مقدمات اسکان زائران حاضر در خیابان‌ها و معابر شهرهای نجف و کربلا را در منازل برادران عراقی فراهم کرده‌اند تا از حجم زائران بدون اسکان، کم کنند.

این گروه از جوانان که در رده‌های سنی مختلف هستند با دل سپردن به روحیه خدمت بی‌منت در طول ساعات شبانه روز در خیابان به‌دنبال زائران ایرانی و غیر ایرانی هستند تا بتوانند خدمتی را برای حضرت رقم بزنند.
این در شرایطی است که گرمای هوا و عدم آمادگی موکب‌داران باعث شده تا منازل اهالی نجف و کربلا به طور گسترده آماده اسکان زائرین شود.
در چنین شرایطی لازم است زائران نیز ظرفیت‌های میزبانی را سنجیده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پس از زیارت به شهرهای خود بازگردند تا امکان زیارت برای دیگر زوار در مسیر نیز فراهم شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره