نماد آخرین خبر

شورای عالی نظام پزشکی از وزیر پیشنهادی بهداشت حمایت کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شورای عالی نظام پزشکی از وزیر پیشنهادی بهداشت حمایت کرد

ایرنا/ شورای عالی نظام پزشکی کشور در بیانیه‌ای ضمن حمایت از برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از نمایندگان مجلس خواست با رویکرد کارشناسانه و تخصصی و با رأی قاطع، سکان هدایت این وزارتخانه را به «محمدرضا ظفرقندی» بسپارند.

به گزارش سازمان نظام پزشکی کشور، در این بیانیه که عصر جمعه و در آستانه آغاز جلسات بررسی کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی منتشر شد، آمده است: اکنون که رئیس جمهور محبوب و محترم با کسب رای اعتماد مردم شریف ایران، وزرای پیشنهادی برای تشکیل دولت چهاردهم را به مجلس شورای اسلامی معرفی نموده است، با تاکید بر قانون مداری و رعایت اسناد بالادستی و با عنایت به جایگاه بی بدیل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ارتقا سلامت عمومی و توسعه کشور، سکاندار وزارت بهداشت و درمان باید فردی آگاه به چالشهای مهم حوزه سلامت و با درک عمیق از مباحث تخصصی باشد.
این بیانیه می افزاید: قطعاً مقبولیت عمومی، شجاعت، مطالبه‌گری و شفافیت از ویژگی‌های ضروری برای این جایگاه حساس و حیاتی است.
شورای عالی نظام پزشکی با درک شرایط بحرانی نظام سلامت کشور و لزوم رسیدگی فوری به معضلات موجود و حفظ حقوق مردم و اعاده حقوق ارائه دهندگان خدمت، تصریح و تایید کرد که جایگاه تولیت سلامت کشور شایسته شخصیتی مانند دکتر محمدرضا ظفرقندی است که صداقت، پاکدستی، دانش و اخلاق حرفه‌ای را با هم داشته و با برخورداری از تجربه، تخصص و اشراف بر مشکلات این حوزه و سوابق مناسب و عملکرد مفید و قابل قبول در مسئولیت های گذشته خود همچون ریاست سازمان نظام پزشکی کل کشور و دانشگاه علوم پزشکی تهران، میتوانند همگرایی و همسویی تمام ظرفیت ها و منابع را در ساختار نظام ارایه خدمات سلامت برقرار نمایند.
شورای عالی نظام پزشکی همسو با سایر ارکان سلامت با حمایت از وزیر پیشنهادی بهداشت، از نمایندگان مجلس درخواست کرد کارشناسانه و با دیدگاه فنی و تخصصی و با رأی قاطع، وی را برای وزارت بهداشت انتخاب کنند تا سکان این جایگاه خطیر در اختیار یک فرد متخصص و دلسوز،آگاه به مشکلات سلامت و واقف به شرایط کادر درمان قرار گیرد.

محمدرضا ظفرقندی زاده ۱۳۳۷ در تهران که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، یک پزشک و سیاستمدار است که از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در اوج همه‌گیری کووید ۱۹ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود.
وی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است؛ وی اکنون دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد.
ظفرقندی در شهر تهران متولد و بزرگ شده محله سرچشمه است. دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه علوی به آموختن پرداخت و در سال تحصیلی ۱۳۵۴-۱۳۵۵ فارغ‌التحصیل شد. پس از آن به دبیرستان مفید رفت تا به امر معلمی بپردازد. وی همزمان با معلمی در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول و ادامه تحصیل داد.
وی برای کمک به مصدومان جنگ به عنوان جراح داوطلب به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام شد. پس از بازگشت از جنگ و اتمام دوره دستیاری جراحی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۶۸ به درجه استادیاری نائل و سپس در سال ۱۳۷۰ دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد، رشته‌ای که ثمره آن راه‌اندازی بخش جراحی عروق در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.
ظفرقندی در سال ۱۳۷۴، موفق به راه‌اندازی مرکز تحقیقات تروما در بیمارستان سینا شد و در سال ۱۳۸۳ به درجه استاد تمامی دانشگاه نائل شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره