نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

حریق جنگلی غرب ترکیه به مناطق مسکونی رسید

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/منابع خبری می‌گویند آتش‌سوزی‌های جنگلیِ ترکیه که طی چند روز اخیر در مناطق غربی این کشور از جمله در استان «ازمیر» گسترش یافته بر اثر وزش باد شدید به مناطق مسکونی سرایت کرده است.

مقامات محلی می‌گویند ساکنان بسیاری از خانه‌ها تخلیه شده‌اند. رسانه‌های محلی خبر دادند یک مورد از این آتش‌سوزی‌ها که عصر روز گذشته (جمعه) در منطقه مسکونیِ «کارشیاکا» در این استان آغاز شده بود به منطقه وسیعی سرایت کرده است.
مقامات استانی اعلام کردند تاکنون پنج فروند هواپیما، ۱۵ بالگرد و تجهیزات زیاد دیگری برای اطفای حریق به منطقه ارسال شده است.
به گزارش خبرگزاری آذری‌پرس، «ابراهیم یوماکلی»، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه به محل حادثه رفته است.
همچنین «سلیمان البان»، فرماندار ازمیر گزارش داد این حریق هنوز تلفات جانی در بین ساکنان نداشته اما برخی از ساختمان‌های مسکونی در آتش سوختند.

این درحالیست که برخی منابع خبری از مصدومیت شماری از ساکنان منطقه خبر داده‌اند هرچند هنوز اطلاعات دقیقی در این زمینه در دست نیست.
گزارش‌ها حاکیست این حریق‌ها وارد سومین روز شده است و در شرایطی که افزایش دمای هوا در این کشور رکوردشکنی کرده، آتش نشانان در حال مبارزه با چهار آتش سوزی جنگلیِ وسیع طی روزهای اخیر هستند.

به گزارش ایندیپندنت، سه آتش سوزی اوایل هفته جاری در شمال غرب کشور رخ داد و چهارمین مورد نیز در منطقه کارشیاکا در استان ساحلی غربی ازمیر شدت پیدا کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره