نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

مشوق‌های آموزش ‌و پرورش برای استمرار خدمت فرهنگیان بازنشسته

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مشوق‌های آموزش ‌و پرورش برای استمرار خدمت فرهنگیان بازنشسته

ایسنا/سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورت تامین بودجه، حق‌الزحمه تصحیح اوراق امتحانات خردادماه به زودی پرداخت خواهد شد.

علی فرهادی در خصوص سن بازنشستگی معلمان گفت: در آموزش و پرورش همکاری به اصرار نگه داشته نمی‌شود بلکه سعی می‌شود با مشوق‌هایی که به زودی اعلام خواهد شد، انگیزه کار مجدد به آن‌ها داده شود.

مشوق‌های آموزش ‌و پرورش برای استمرار خدمت فرهنگیان بازنشسته
وی با بیان اینکه بحث مهمی در بازنشستگی وجود دارد افزود: همکارانی هستند که می‌توانیم با بازنشستگی آن‌ها موافقت کنیم اما مطابق قانون می‌توانیم با بازشستگی آن‌ها موافقت هم نکنیم؛ در نتیجه قانونگذار در مورد موافقت بازنشستگی، اختیاراتی را به دستگاه و اختیاراتی هم به کارمندان و معلمان داده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام تلاشمان این است که با رضایت همه کارها انجام شود ادامه داد: با مشوق‌هایی که در نظر گرفته خواهد شد و با نظر معلمان تلاش می کنیم تا بخشی از بازنشستگان استمرار خدمت داشته باشند و البته تلاش می کنیم در این بین هیچ اجباری صورت نگیرد.

پرداخت بخشی از پاداش پایان خدمت فرهنگیان، به‌زودی 
فرهادی در مورد پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان با بیان اینکه به جز سال ۱۳۹۶ که در اردیبهشت ماه پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت شد، هیچ سالی قبل از شهریور ماه پرداخت نشده که این امر مطلوب نیست گفت: مطلوب این است که به محض اینکه همکاری بازنشسته شد پاداش وی تامین و از طریق سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور پرداخت شود اما متاسفانه به دلیل محدودیت‌های منابع مالی در سازمان برنامه و بودجه، فعلا تامین نشده اما به زودی تلاش می‌کنیم درصدی از آن را پرداخت کنیم.
وی با بیان اینکه امیدواریم به محض اینکه سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار کند پرداخت پاداشها انجام شود عنوان کرد: امیدواریم خیلی طول نکشد ولی معمولا این پاداش بعد از شهریور ماه پرداخت می‌شود.

حق‌الزحمه امتحانات خرداد ماه به زودی پرداخت می‌شود
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون هیچ بدهی عمده‌ای جز پاداش پایان خدمت نداریم اظهار کرد: در سنوات گذشته بعضا حق التدریس معلمان چند ماه پرداخت نشده بود اما الان به روز هستیم. نیروهای خرید خدمات تسویه شده‌اند و حقوق آن‌ها پرداخت شده است. مسائلی از جمله هزینه‌های فوت، ازدواج و حق الزحمه امتحانات پرداخت شده و فقط حق‌الزحمه امتحانات خرداد مانده که به زودی آن را نیز پرداخت خواهیم کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره