نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

وزیر بهداشت: انتظارات مالی پرستاران را در حد توان کشور پیگیری می‌کنم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وزیر بهداشت: انتظارات مالی پرستاران را در حد توان کشور پیگیری می‌کنم

ایسنا/ وزیر بهداشت از دلسوزی، نگرانی و پیگیری تخصصی و کارشناسی شرایط پزشکان جوان و عمومی به عنوان یکی از ویژگی های رییس جمهور یاد کرد و گفت: یکی از بزرگترین دغدغه های بزرگ دکتر پزشکیان در زمان ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز و وزارت بهداشت تا کنون، ارتقای جایگاه پزشکان و پزشکی است.

دکتر محمدرضا ظفرقندی در آیین گرامیداشت روز پزشک که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: پایه و اساس پزشکی خانواده، پزشکان عمومی هستند که می توانند این ساختار را اصلاح کنند؛ هر قدر بودجه و اعتبارات به حوزه سلامت اختصاص یابد اگر ساختار مناسبی وجود نداشته باشد، این منابع به هدر می رود.  
وی افزود: خوشبختانه در کابینه دولت چهاردهم، ۴ پزشک فعالیت دارند که فرصت مغتنمی است و حمایت جامعه پزشکی فارغ از هر سلیقه ای امروز وجود دارد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. بسیاری از مشکلات عمده و اساسی قابل حل است که بخشی از آن با تکریم و برخی دیگر با بهبود وضعیت معیشتی از طریق پرداخت حق قانونی آنها، قابل حل است.  
وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی معتمد مردم هستند، افزود: هر آسیبی به جامعه پزشکی وارد شود در کل جامعه اثرگذار است. دوران دفاع مقدس بدون دغدغه از  نظر پزشکی گذشت. سال ۸۹ و برای مراسم سالروز آزادی خرمشهر از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دعوت کردیم که به عنوان سخنران حضور داشته باشد که سریعا قبول و علت آن را اینگونه اعلام کرد به عنوان مسئول جنگ در دوران دفاع مقدس، فکر می کنم به جامعه پزشکی خیلی مدیون هستیم.  
بنابر اعلام وبدا، ظفرقندی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان می کرد در دوران دفاع مقدس، تنها بخشی که نگرانی و دغدغه نداشتیم، بخش پزشکی جنگ بود. در دوران همه گیری کرونا نیز، فداکاری جامعه پزشکی برای همه ملموس بود.
 
دغدغه های به حق جامعه پرستاری را قبل از آغاز مسئولیت در وزارت بهداشت پیگیری کرده ام
وزیر بهداشت همچنین در نخستین روز کاری خود ضمن بازدید از روند اجرایی آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی، نشستی را در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ارکان شورای عالی سازمان نظام پرستاری برگزار کرد.
به گزارش وبدا، در این نشست دکتر احمد نجاتیان، رییس کل سازمان نظام پرستاری، دکتر زمان زاده، رییس شورای عالی و دکتر احمدی، دبیر شورای عالی سازمان نظام پرستاری ضمن تبیین آخرین وضعیت مطالبات جامعه پرستاری، انتظارات آنها از دولت چهاردهم را ارائه کردند.  
ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با بیان اینکه دغدغه های به حق جامعه پرستاری را از پیش از آغاز مسئولیت در وزارت بهداشت، پیگیری کرده ام، افزود: پرستاران عزیز و خدوم از لحاظ اعتباری و معیشتی باید به صورت ویژه و شایسته دیده شوند تا چرخه درمان بیماران دچار نقص و مشکل نشود.

وی تاکید کرد: انتظارات مالی پرستاران را در حد توان کشور پیگیری می کنم البته برای ارتقای جایگاه هویتی و حرفه ای پرستاران نیز گفتگوهایی را با رییس جمهور و اعضای دولت، آغاز کرده ام. همچنین سازمان نظام پرستاری نیز در این زمینه می تواند پیشنهادات خود را به وزارت بهداشت، ارائه کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره