نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

تعداد زائران اربعین از ۳ میلیون نفر عبور کرد

منبع
ايلنا
بروزرسانی
تعداد زائران اربعین از ۳ میلیون نفر عبور کرد

ایلنا/ رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت : تاکنون حدود ۳.۵ میلیون نفر برای سفرهای اربعین از کشور خارج شده و حدود ۲ نفر هم بازگشته‌اند و ۱.۵ میلیون نفر فعلا در کشور عراق هستند که توصیه می‌شود زائران زودتر برگردند.

سیدمجید میراحمدی در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه با حضور اسکندر  مومنی، وزیر کشور  و محمد طیب صحرایی و جمعی از مسئولین استان در سالن جلسات فراجا در مرز بین‌المللی خسروی برگزار شد،به روند صعودی موج بازگشت زوار اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این موج تا دو روز پس از اربعین ادامه داشته باشد.
این مقام مسئول به خروج سه و نیم میلیون زائر اربعین از مرزهای کشوراشاره کرد و افزود: از این تعداد تاکنون بیش از دو میلیون زائر به کشور بازگشته‌اند.
میر احمدی: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۹۰ درصد زوار تا بعد از ظهر اربعین وارد کشور شوند.
وی با اشاره به آمادگی کامل برای بازگشت زوار گفت: خوشبختانه تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم و برای بازگشت ۱.۵ میلیون زائر باقیمانده هم تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی افزود: از مجموع زائرانی که هنوز در کشور عراق هستند ۷۰ درصد با خودرو شخصی آمده‌اند و برای ۳۰ درصد باقی مانده هم ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم است.
میراحمدی گفت: حدود دو هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار نیاز داریم که این تعداد در مرزها مستقر شده است.
وی با اشاره به شرایط و امکانات خوب مرز خسروی به زواری که خودرو شخصی همراه ندارند پیشنهاد کرد که از این مرز برای ورود به کشور استفاده کنند.
وی افزود: همچنین به زوار توصیه می‌کنیم که بازگشت خود را زمانبندی کرده و از هرگونه عجله و شتاب خودداری کنند.
میر احمدی  مرز خسروی را یکی از بهترین‌ مرزهای ۶گانه کشور معرفی کرد و گفت : مرز خسروی درگذشته اصلی‌ترین مرز کشور برای سفر زائران به عتبات‌عالیات بود که طی سه سال گذشته تحولات بسیار شگرف و بزرگی به همت دستگاه‌های استانی و ملی در آن صورت‌گرفته و الان به سومین مرز کشور از نظر تردد تبدیل شده است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به همسایگی استان کرمانشاه با دیالی عراق، گفت: این مرز درگذشته به دلایل امنیتی و داعش در استان دیالی برای چند سالی بسته شد که انصافاً عراق به کمک حشدالشعبی و نیروهای مسلح و همچنین ایران امنیت را در منطقه برقرار کرد.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی مرز خسروی، از وزیر کشور خواست شرایطی فراهم شود که امکان عبور دائمی کاروان‌های زیارتی حج و زیارت از مرز خسروی فراهم شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar