نماد آخرین خبر

اجرای ۲۰ طرح برای تامین ایمنی زائران در کربلا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اجرای ۲۰ طرح برای تامین ایمنی زائران در کربلا

ایسنا/ مدیرعامل آتش نشانی کربلا از اجرای بیش از ۲۰ طرح مختلف برای تامین ایمنی زائران اربعین در این شهر خبر داد.

عمید عباس مطرود با اشاره ترددهای میلیونی زائران اربعین در شهر کربلا گفت: همانطور که می‌دانید کشور عراق به خاطر وجود حرم‌های امامان شیعه، سالانه در مراسمات مختلف، زیارت‌های میلیونی برگزار می‌کند که ارزیابی می‌شود در آنها حدود ۲۵ میلیون زائر عربی و خارجی به شهر مقدس کربلا وارد می‌شوند. این حجم زیاد زائران، نیازمند سازماندهی امور مختلف به آنها و حفاظت از جان و مال زائران از بدو ورود به شهر کربلای معلی تا زمان خروج آنها را می‌طلبد. تضمین حفاظت از جان و مال زائران امام حسین(ع) در زمینه پیشگیری و ایمنی از خطرات آتش‌سوزی در تخصص ما و سازمان دفاع مدنی است.

وی افزود: ما برای حفاظت از جان و مال زائران، بیش از ۲۰ طرح مختلف را در این ایام خاص را اجرا کردیم که شامل استقرار تیم‌های آتش نشانی، امداد و نجات و ... در مراکز مهم و پر تردد می‌شود. 

مدیرعامل آتش نشانی کربلا ادامه داد: همچنین پیش از فرارسیدن این ایام نیز به منظور پیشگیری، پویش هایی را در قالب پروژه های سه گروه الف، ب و ج تعریف کردیم. این پویش ها با هدف مهیا کردن الزامات ایمنی و پیشگیری در این پروژه‌ها انجام می‌شود که شامل بازدید ایمنی از هتل‌ها، موکب‌های حسینی، بازارها، مراکز خرید، کلیه امکانات شهری و حتی تجهیزات ادارات دولتی می‌شود.

مطرود گفت: تهیه تجهیزات شامل سیستم‌های اطفای حریق خشک و مرطوب، سیستم های هشدار و سنسورهای حریق و اجرای الزامات پیشگیری و ایمنی نیز از جمله وظایف ما در سازمان دفاع مدنی در زمان زیارت‌های میلیونی است. 

وی در پاسخ به این پرسش که زائران بیشتر با چه مشکلاتی در کربلا مواجه هستند؛ افزود: متاسفانه برخی از زائران با خاموش نکردن ته سیگارهای خود و استفاده از قلیان ها در برخی مواقع باعث بروز آتش‌سوزی می‌شوند. 

مدیرعامل آتش نشانی کربلا در پایان تاکید کرد که زائران امام حسین علیه السلام، نزد ملت عراق بسیار محترم هستند و روی سر آنها جا دارند و برای حفظ سلامت زائران دولت عراق تمام تلاش خود را می کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره