نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

تسنیم: «یاسین رامین» فعلا تحت تعقیب نیست!

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تسنیم: «یاسین رامین» فعلا تحت تعقیب نیست!

تسنیم/ در حالی که امروز رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که "یاسین رامین" تحت‌تعقیب پلیس بین‌الملل است اما بر اساس پیگیری خبرنگار تسنیم از فراجا، این فرد فعلاً تحت‌تعقیب پلیس اینترپل نیست!.

ظهر امروز، یکشنبه، پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال احمر درباره پرونده یاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین در هلال احمر اظهار کرد: «یاسین رامین» در پرونده‌اش در هلال احمر محکوم شده است و هم‌اکنون تحت‌تعقیب پلیس بین‌الملل قرار دارد.
اما بر اساس پیگیری امروز خبرنگار تسنیم از مسئولان ارشد فراجا، هنوز هیچ پرونده‌ای برای "یاسین رامین" در پلیس اینترپل تشکیل نشده است و این فرد فعلاً تحت‌تعقیب پلیس اینترپل نیست.
25 اردیبهشت ماه امسال بود که خبرنگار تسنیم از پلیس بین‌الملل فراجا در مورد وضعیت صدور اعلان قرمز "یاسین رامین" استعلام گرفت و پلیس اعلام کرد: تا امروز درخواستی از سوی قوه قضائیه برای صدور اعلان قرمز این مجرم به پلیس ابلاغ نشده است.
حدود یک ماه بعد از آن در خرداد ماه سال جاری، اصغر جهانگیر؛ سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود درباره صدور اعلان قرمز بین‌المللی برای دستگیری یاسین رامین اعلام کرد: اعلان قرمز بین‌المللی برای دستگیری یاسین رامین صادر شده است.
بنابراین تا امروز؛ دستور قضائی برای صدور اعلان قرمز "یاسین رامین" صادر شده است اما به‌دلیل اینکه هنوز مراحل صدور اعلان قرمز طی نشده است هنوز اعلان قرمزی برای این متهم صادر نشده است.

چگونه برای یک متهم اعلان قرمز صادر می‌شود؟
اگر فردی مرتکب جرمی شود، دستگاه قضائی برای او حکم صادر می‌کند و اگر متهم به کشور دیگری فرار کند، متهم تحت‌تعقیب قضائی قرار می‌گیرد.
بر این اساس، دستگاه قضائی مشخصات متهم را به پلیس بین‌الملل می‌دهد و در پلیس بین‌الملل بخش اینترپل پرونده به‌صورت کامل جمع‌آوری می‌شود و در نهایت برای این دسته از مجرمان، "اعلان قرمز" صادر می‌شود.

اینترپل ایران دستور اعلان قرمز را به سازمان جهانی اینترپل ارسال می‌کند و در اینترپل جهانی بخش شبهه قضائی محتویات پرونده را بررسی می‌کند و اگر نیاز به مستندات باشد درخواست مستندات را از کشور صادرکننده اعلان قرمز می‌کند و در نهایت اعلان قرمز جهانی صادر می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره