نماد آخرین خبر

محاکمه ویدو کنفرانسی مردی که نامزد سابقش را فلج کرد

منبع
اعتماد
بروزرسانی
محاکمه ویدو کنفرانسی مردی که نامزد سابقش را فلج کرد

اعتماد/ مردی که نامزد سابق خود را با وارد کردن ضربه چاقو فلج کرده است، به صورت ویدئو کنفرانس محاکمه شد.

متهم که مردی جوان است دو بار به دادگاه احضار شد اما شرایط اعزام او از زندان فراهم نشد. به این ترتیب، قضات تصمیم گرفتند او را به صورت ویدئو کنفرانس محاکمه کنند و یکی از کم‌نظیرترین محاکمات در شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران رقم خورد.

بر اساس محتویات پرونده، متهم که مردی ۳۵ ساله است در یک درگیری خانوادگی با چاقویی بزرگ به کتف نامزد سابقش کوبید و باعث شد او از ناحیه نخاع آسیب ببیند و فلج شود. دختر جوان به نام مینا در شکایت خود گفت: فریبرز مدتی نامزد من بود. بعد از اینکه نامزدی ما به هم خورد، مدام برایم مزاحمت ایجاد می‌کرد. او آخرین بار به برادرانم و من حمله کرد و در این حمله بود که با چاقو ضرباتی بر بدن من وارد کرد که باعث شد فلج شوم. من درخواست مجازات او را دارم.
ماموران تحقیقات خود را آغاز و فریبرز را بازداشت کردند. متهم اتهام را قبول کرد و گفت به دلیل اختلافی که با خانواده همسر سابقش داشت، دست به این کار زد.
با توجه به میزان جراحت و فلج شدن مینا، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و دو بار برای محاکمه فریبرز جلسه تشکیل شد. از آنجا که متهم از زندان اعزام نشد، در مرحله دوم قضات تصمیم گرفتند برای جلوگیری از اطاله دادرسی، رسیدگی به پرونده را به صورت ویدئو کنفرانس انجام دهند و با توجه به اینکه متهم و وکیلش نیز این موضوع را قبول کردند، محاکمه در شعبه ۵ به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد.
در جلسه رسیدگی، شکات که در دادگاه حاضر بودند درخواست مجازات متهم را کردند. دختر جوان گفت: فریبرز من را فلج کرده و برای او اشد مجازات را خواستارم.
وقتی نوبت به فریبرز رسید، او اتهام را قبول کرد و گفت: چند سال قبل عاشق مینا شدم.  به خواستگاری‌اش رفتم و قرار شد ما مدتی با هم ارتباط داشته باشیم تا همدیگر را بیشتر بشناسیم و به صورت موقت صیغه‌ای بین ما جاری شد. اوایل رابطه همه چیز خیلی خوب بود. آنقدر مینا را دوست داشتم که سعی می‌کردم همه چیز را برای او فراهم کنم، حتی برایش ماشین خریدم. هرچه می‌خواست برایش می‌خریدم. کم‌کم همه چیز خراب شد. خانواده مینا دخالت‌هایشان را در زندگی من و مینا شروع کردند و مینا همیشه طرف خانواده‌اش را می‌گرفت. آنها خودشان نامزدی را به هم زدند و از من خواستند دست از سر مینا بردارم، در حالی که هرچه را برای مینا خریده بودم هم پس ندادند.
متهم گفت: اختلاف بین من و برادرهای مینا بیشتر و بیشتر شد. روز حادثه ما با هم درگیر شدیم. اول من با ماشینم به ماشین آنها کوبیدم که بتوانم متوقف‌شان کنم تا مینا را پیش خودم بیاورم اما نشد و درگیری که بالا گرفت، می‌خواستم ضربه‌ای به برادر مینا بزنم که مینا خودش را جلو انداخت و ضربه به خود مینا برخورد کرد. من از اتفاقی که برای مینا افتاده است پشیمان هستم و قصدم آسیب رساندن به او نبود.
در پایان و بعد از اینکه آخرین دفاع از متهم گرفته شد، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

در همین حال، قاضی بابایی رئیس شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران درباره نحوه محاکمه که در نوع خود کم‌نظیر است، گفت: محاکمه متهم به صورت ویدئو کنفرانس با تشخیص قاضی پرونده امکان‌پذیر است. استفاده از ویدئو کنفرانس در هر پرونده‌ای ممکن نیست و شرایطی دارد که حتماً پرونده و متهم باید آن شرایط را داشته باشند. ضمن اینکه متهم و وکیل او نیز باید چنین نحوه محاکمه را قبول کنند. در پرونده‌هایی که نیاز به سوال و جواب زیادی دارد و قضات باید حتماً با متهم رودررو شوند و پرونده پیچیدگی زیادی دارد، ما حتماً بر اعزام متهم اصرار می‌کنیم اما در پرونده‌هایی که شفاف‌تر است و پیچیدگی ندارد و متهم هم قبول می‌کند، می‌توان به صورت ویدئو کنفراس رسیدگی کرد تا اطاله دادرسی هم اتفاق نیفتد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره