نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

شلاق و تبعید برای مربی فوتبال به جرم آزار پسران نوجوان

منبع
اعتماد
بروزرسانی
شلاق و تبعید برای مربی فوتبال به جرم آزار پسران نوجوان

اعتماد/ مربی فوتبال که متهم به آزار و اذیت شاگردانش شده بود، با حکم قضات دادگاه کیفری استان تهران به شلاق، تبعید و محرومیت از مربی‌گری محکوم شد.

متهم که مردی جوان است پیش از این از سوی دادگاه به اعدام محکوم شده بود اما با اعتراض به رأی دصادره، دیوان عالی کشور حکم را نقض کرد و پرونده را برای رسیدگی به شعبه هم‌عرض فرستاد.

این مرد که مربی فوتبال یک آموزشگاه معروف بود، متهم است هشت پسر نوجوان را مورد آزار جنسی قرار داده و آنها را وادار کرده از بخش‌های خصوصی بدن خود فیلم بگیرند و به همدیگر نشان دهند.
اولین شکایت از این مربی دو سال قبل به جریان افتاد. پدر پسر نوجوانی به دادسرا مراجعه کرد و گفت پسرش به دلیل آزارهای جنسی مربی فوتبال دچار بیماری شده است. این مرد گفت: پسرم را به کلاس فوتبال فرستادم. بعد از مدتی با اینکه فوتبال را خیلی دوست داشت اما دچار گوشه‌گیری و ناراحتی شدیدی شد. به حدی که غذا هم نمی‌توانست بخورد. او را مدت‌ها پیش مشاور و دکتر بردم تا اینکه متوجه شدیم در کلاس فوتبال به او تعرض شده است. به همین دلیل تصمیم به شکایت گرفتم.
بعد از شکایت این مرد، هفت خانواده دیگر هم شکایت‌های مشابهی را ارائه دادند و گفتند مربی فوتبال بچه‌های آنها را هم اذیت کرده است. وقتی پلیس برای بازداشت مربی فوتبال اقدام کرد، متوجه شد او فرار کرده است. بعد از گذشت چند ماه سرانجام او بازداشت شد.
وقتی مربی فوتبال بازداشت شد، گفت به هیچ‌کدام از این بچه‌ها تجاوز نکرده است. این در حالی بود که فیلم‌های به دست آمده از گوشی موبایل مربی فوتبال نشان می‌داد او بچه‌ها را لخت کرده و از بدن عریان آنها فیلم دارد.
با مدرک به دست آمده پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم در دادگاه به آزار و اذیت بچه‌ها اعتراف کرد اما گفت تجاوز نکرده است.
بچه‌ها به پزشکی قانونی فرستاده شدند و تحقیقات نشان داد تجاوز به معنایی که در قانون آمده، اتفاق نیفتاده است. با تکمیل تحقیقات، پرونده دوباره در شعبه ۱۰ رسیدگی شد. متهم گفت: من دچار بیماری بودم و به همین خاطر به بدن بچه‌ها نگاه می‌کردم. در این حد را قبول دارم اما تجاوز نکردم.
با این حال، دادگاه با توجه به عملی که مربی فوتبال مرتکب شده بود، رأی بر اعدام او صادر کرد اما متهم و وکیل مدافع او به رأی صادره اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه هم‌عرض فرستاده شد. در جلسه رسیدگی یک بار دیگر متهم قبول کرد که بچه‌ها را آزار داده اما گفت مرتکب تجاوز نشده است.

در نهایت، هیات قضات وارد شور شدند و متهم را با توجه به اظهار نظر کارشناسان پزشکی قانونی، به ۹۹ ضربه شلاق، دو سال تبعید و همچنین دو سال محرومیت از فعالیت ورزشی و مربی‌گری محکوم کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر