نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

واکنش ‎آموزش‌وپرورش به ‎خودسوزی پدر یک دانش‌آموز ‎بلوچ در پی ثبت‌نام نکردن فرزندش در ‎مدرسه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش ‎آموزش‌وپرورش به ‎خودسوزی پدر یک دانش‌آموز ‎بلوچ در پی ثبت‌نام نکردن فرزندش در ‎مدرسه

ایسنا/ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص خودسوزی پدر یک دانش‌آموز بلوچ در پی ثبت‌نام نکردن فرزندش در مدرسه گفت: ما نقض و نفی نمی‌کنیم که ممکن است در یک مدرسه برخورد خوبی صورت نگیرد؛ حتما رسیدگی می‌شود.

فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در مجموعه مدارس دولتی و غیر دولتی چیزی حدود ۱۷ میلیون نفر ثبت نام می‌شوند، اگر عدد مدارس دولتی را نزدیک به ۱۶ میلیون نفر در نظر بگیریم، مواردی از این دست بسیار نادر است و در مقابل این حجم از تعداد دانش آموزان که به هر شکلی با تمام مشکلات ثبت نام می‌کنند، کم است.

وی با بیان اینکه تراکم دانش آموزی نسبت به ۱۰ سال گذشته به علت پیک جمعیت دانش آموزی افزایش یافته است افزود: بعضا در یک سری از مدارس خاص ثبت نام حائز شرایط دیگری است مانند مدارس شاهد که بر اساس یک فرم امتیازبندی کار ثبت نام صورت می گیرد یا مدارس نمونه دولتی و مدارس سمپاد که آزمون دارند.

فرهادی با بیان اینکه برخی از خانوادها در مدرسه‌ای متقاضی ثبت نام هستند که خارج از محدوده محل اسکان است و آموزش و پرورش مکلف است مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش هر استان، هر کسی را در نزدیکترین مدرسه خود ثبت نام کند ادامه داد: با تمام این وجود ما نقض و نفی نمی‌کنیم که ممکن است در یک مدرسه برخورد خوبی صورت نگیرد و به همین جهت در تمام مناطق آموزش و پرورش واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وجود دارد. در سامانه تمام مناطق راه‌های ارتباطی اعم از تماس تلفنی و ارسال پیامک و راه‌های دیگر ارتباطی قید شده و حتما والدین مراجعه کنند و چنانچه لازم بود به خود اداره کل هم این دسترسی از جنس ارتباطات وجود داره و حتما رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق با افزایش جمعیت دانش‌آموزی مواجه هستیم گفت: با مسائلی از جنس مهاجرت روبرو هستیم که البته تنظیم گری آن دست آموزش و پرورش نیست ولی ثبت نام آن توسط آموزش و پرورش باید انجام شود که ممکن است مسائل و مصائبی برای ثبت نام به وجود بیاورد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره