نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

فرمانده فراجا: برای بازگشت اتباع به میهن‌شان برنامه‌هایی در دست اجرا داریم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فرمانده فراجا: برای بازگشت اتباع به میهن‌شان برنامه‌هایی در دست اجرا داریم

ایسنا/فرمانده کل انتظامی کشور گفت: برای بازگشت اتباع به میهن‌شان و جلوگیری از بازگشت آنها برنامه‌هایی را در حوزه انسداد مرزها در دست اجرا داریم.

سردار احمدرضا رادان امروز ۲۳ شهریورماه در کمیسیون امنیت ملی که با محوریت امنیت جنوب استان کرمان و با حضور نمایندگان این استان و اعضائ کمیسیون امنیت ملی در استانداری کرمان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دیار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: بنا به واکاوی‌های انجام گرفته پیرامون بسیاری از مسائل و مشکلات کشور و مسائل پیرامونی می‌بینیم که هزینه در بسیاری از موارد از جمله امور مربوط به مرز عین سرمایه و کسب درآمد برای میهن عزیزمان است.
وی افزود: در این رابطه حتی اگر از پنج درصد از میزان قاچاقی که از مبادی غیر رسمی وارد می‌شود جلوگیری کنیم بسیار تا بسیار برای کشور مفید و موثر خواهد بود چه اینکه اگر این جلوگیری‌ها به‌صورت گسترده‌تر و در حوزه مبارزه همه جانبه با ورود مواد مخدر نیز صورت بگیرد شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.
سردار رادان اضافه کرد: در بحث معتادان نیز نیاز به رویکردهای اصلاحی، مراقبتی و زیرساخت‌های خاصی وجود دارد و در حوزه طرد اتباع نیز اقداماتی در دست اقدام است و باید ببینیم چه رویکردهایی نیاز و قابل انجام است تا از بازگشت مجدد این افراد جلوگیری شود.
فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر ضرورت اتخاذ قوانین بازدارنده در بسیاری از مؤلفه های وقوع جرم، حرکت سریع‌تر پلیس به سمت هوشمندی را نیز در گرو تامین زیرساخت‌های لازم برشمرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به حرکت نسبتا شتابان پلیس به سمت هوشمندسازی اظهار کرد: از جمله نمونه‌های این حوزه یکی در ماموریت اربعین و امور شناسایی، تشخیص هویت و اختصاص و تحویل گذر زیارتی در دو کشور ایران و کشور میزبان بود به نحوی که مردم هم اذیت نشدند و از همکاران انتظامی قدردانی کردند؛ در حوزه سرقت هم به سمت استفاده از پابند الکترونیک رفتیم به نحوی که این مورد در کنترل شمار زیاد سارقان با سابقه بالای ۱۰ فقره سرقت کمک زیادی کرد و اگر این طرح کامل شود شاهد موفقیت‌های بیشتری نیز در حوزه مراقبت از مجرمان و کشف جرائم خواهیم بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان، سردار رادان در ادامه سه ضلع شکل گیری امنیت را شامل «دست اندرکاران» ،«مخاطبان مجرم امنیتی» و ضلع سوم را «آموزش های حوزه پیشگیری» برشمرد و بیان کرد: برآیند این سه ضلع یا رضایتمندی مردم از امنیت و یا عدم رضایت می شود که البته باید به هر سه ضلع به شکل متناسب با هم توجه کنیم و  ضمن آن باید قوانین متناسبی هم داشته باشیم و آن‌ها را به خوبی اجرا کنیم.
فرمانده کل انتظامی کشور با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: فارغ از اقدامات و تدابیر اطلاعاتی و امنیتی، در وقوع اینگونه مسائل پیش زمینه‌های خاصی وجود دارد که می‌طلبد عموم شهروندان و اهالی هر محله نیز به مسائلی همچون واگذاری خانه، خودرو، خط موبایل و سایر امکانات به افراد و اشخاص خاص، ترددها و رفتارهای مشکوک دقت نظر داشته باشند.

سردار رادان در پایان با تشریح دیگر اهداف و رویکردهای حوزه ارتقاء امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مجموعه انتظامی بیان کرد: در زمینه بازگشت اتباع به میهن‌شان و برای جلوگیری از بازگشت این قشر، برنامه‌هایی را در حوزه انسداد مرزها در دست اجرا داریم.
وی افزود: در حوزه خودروهای شوتی نیز قانون بازدارنده باید تعیین و از سوی مجریان اجرا شود که کسی به خود اجازه ندهد سرعت و استانداردهای خودروی خود را به هم بزند و وارد جاده شود.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین با حضور در گلزار شهدای کرمان به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای عرصه نظم و امنیت ادای احترام و یک بار دیگر با آرمان‌های جان فدایان امنیت میهن عزیزمان تجدید میثاق کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره