نماد آخرین خبر

یک میلیون و ۲۱۶ هزار دانش‌آموز کتاب درسی ثبت‌ سفارش نکرده‌اند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
یک میلیون و ۲۱۶ هزار دانش‌آموز کتاب درسی ثبت‌ سفارش نکرده‌اند

ایرنا/ معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: یک میلیون و ۲۱۶ هزار دانش آموز هنوز برای کتاب‌های درسی ثبت‌نام نکرده‌اند.

کمتر از یک هفته به بازگشایی مدارس مانده است اما براساس اعلام آموزش و پرورش هنوز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز برای کتاب‌های درسی ثبت‌نام نکرده‌اند.
در این راستا، محمد علوی تبار روز یکشنبه در گفت‌وگویی علت این ثبت‌نام نکردن را مهاجرت و جابه جایی دانش آموزان در مدارس دانست و اظهار کرد: سامانه ثبت‌ سفارش کتاب درسی تا پایان شهریور باز است.
وی افزود: دانش آموزان هر زمان که در مدارس ثبت‌نام کنند که در بازه زمانی سامانه ثبت سفارش برای آنها باز می‌شود.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: دانش آموزان پس ثبت‌نام در مدارس و ثبت سفارش درسامانه، کتاب‌های درسی را با چند روز تاخیر دریافت می‌کنند.
علوی تبار خاطر نشان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و قم کمترین ثبت سفارش کتاب‌های درسی را داشته است.

چندی پیش نیز حجت الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره آخرین وضعیت انتشار و توزیع کتاب‌های درستی گفته بود: بالغ بر ۸۵ درصد کتاب‌های مقطع ابتدایی موجود است.
وی با بیان اینکه توزیع کتاب ها بر اساس ثبت سفارش دانش آموزان صورت گرفته است، گفته بود: در متوسطه اول کتاب‌ها بیشتر ارسال شده است و متوسطه دوم کتاب‌ها از منطقه به مدرسه ارسال می شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: میزان دانش آموزانی که برای کتاب درسی ثبت سفارش کرده‌اند، بیش از ۹۲ درصد از دانش آموزانی است که برآورد داشتیم و ثبت نام کردیم.

حجت‌الاسلام لطیفی یادآورشد: ثبت‌سفارشی کتاب درسی تا پایان شهریور ادامه دارد، حتی برای بعد از مهر امکان ثبت سفارش داریم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره