نماد آخرین خبر

رویکرد شینا انصاری برای سازمان محیط زیست

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رویکرد شینا انصاری برای سازمان محیط زیست

ایسنا/ رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفاظت از محیط‌ زیست طبیعی مبتنی بر دانش و حفاظت هوشمند خواهد بود و این رویکرد می‌تواند به کمک حفاظت از مناطق چهارگانه بیاید.

شینا انصاری در جلسه تکریم و معارفه معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست که ظهر امروز در این سازمان برگزار شد، ضمن تقدیر از عملکرد حسن اکبری - معاون سابق این معاونت- اظهار کرد: توانمندسازی و جانشین پروری یکی از نکاتی است که باید در حوزه معاونت محیط زیست طبیعی نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اهمیت تقویت نیروی انسانی بهویژه در معاونت طبیعی افزود: تقویت تعاملات بین‌المللی در حوزه تنوع‌ زیستی و حیات‌ وحش از برنامه‌های اصلی ما برای محیط زیست‌طبیعی است.
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: تغییر و تحولات در معاونت‌های سازمان بیشتر به دلیل استفاده از ظرفیت سرمایه‌های انسانی سازمان در حوزه‌های مختلف است و این به منزله ضعف یا عملکرد نادرست در این حوزه‌ها نیست.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: حفاظت از محیط‌ زیست نیازمند جلب مشارکت عمومی است و در حقیقت حلقه مفقوده محیط‌ زیست نبود مشارکت واقعی مردم در امر حفاظت است.
وی در ادامه گفت: جوامع محلی و بخش خصوصی دو ظرفیت ویژه برای توسعه امر حفاظت در حوزه تنوع زیستی و حیات وحش هستند اما این مساله نافی جایگاه نظارتی و حاکمیتی سازمان نخواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، انصاری در پایان اظهار کرد: توافق‌سازی و وفاق ملی به عنوان شعارهای اصلی دولت باید در سطح حاکمیت، قوای سه گانه و جامعه انجام گیرد چون در حوزه محیط زیست نیازمند مشارکت آحاد مختلف مردم هستیم و برای تحقق این موضوع باید به آموزش و فرهنگسازی توجه ویژه‌ای کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar