نماد آخرین خبر

انهدام باند خانوادگی ۷ نفره اخلال در نظم اقتصادی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
 انهدام باند خانوادگی ۷ نفره اخلال در نظم اقتصادی

تسنیم/ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از انهدام باند خانوادگی اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی در شرق تهران خبرداد و گفت: کارشناسان میزان فرارمالیاتی کشف شده را بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به دستگیری مؤسس شرکت‌های صوری با مبالغ کلان مالیاتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

وی عنوان کرد: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت؛ سرکرده این باند با سوءاستفاده از مدارک هویت خانمی و جعل امضاء وی شرکت بازرگانی ثبت کرده‌اند و اقدام به خرید و فروش کالاهای وارداتی کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان شرکت ثبت شده به نام شاکی را متحمل 200 میلیارد ریال بدهی مالیاتی کرده بودند، ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، سرکرده این باند با 7 تن از اعضای خانواده‌اش 44 شرکت صوری به ثبت رسانده و فرارهای مالیاتی را انجام می‌دهد. 

سرهنگ افشاری افزود: مخفیگاه و دفاتر اعضای این باند در چندین نقطه از شهر تهران شناسایی و طی اقدامی منسجم اعضای این باند دستگیر و در بازرسی از دفاتر متهمان تعداد زیادی مُهر جعلی، فاکتورهای جعلی و آلات و ادوات ثبت فاکتور کشف و توقیف شد.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان امور مالیاتی حدود 850 میلیارد ریال برگ تشخیص فرار مالیاتی صادر شده است.

این مقام انتظامی افزود: شرکت های انتسابی و میزان تخلفات هر یک از متهمان همزمان با تحقیقات و بازجویی از آنان در حال احصاء بوده و شناسایی و دستگیری سایر همدستان ادامه دارد. و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره‌های 02166747343 و یا 09999871392 تماس بگیرند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره