نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

دوقلو‌های نادر بعد از ۱۴ ساعت عمل از هم جدا شدند

منبع
برنا
بروزرسانی
دوقلو‌های نادر بعد از ۱۴ ساعت عمل از هم جدا شدند

برنا/ دوقلو‌های یک ساله که در سرشان به هم پیوسته بودند طی یک عمل جراحی ۱۴ ساعته توسط یک جراح برجسته بریتانیایی با موفقیت از هم جدا شدند.

مینال و میرزا، دوقلوی بهم چسبیده پاکستانی که از ناحیه سر به هم چسبیده بودند و با رگ‌های خونی حیاتی و بافت مغزی مشترک متولد شده بودند طی یک عمل ۱۴ ساعته توسط یک جراح برجسته بریتانیایی با موفقیت از هم جدا شدند.

در حال حاضر هر دو در بیمارستان شرایط عادی دارند که انتظار می‌رود بهبودی کامل و زندگی عادی داشته باشند. این عمل جراحی در بیمارستانی در شهر آنکارا در ۱۹ ژوئیه با یک تیم محلی از پزشکان انجام شد.

برای اولین‌بار جراحان بریتانیایی از واقعیت مخلوط برای کمک به آماده شدن برای این عمل پیچیده استفاده کردند. واقعیت مخلوط (MR) تصاویر سه بعدی را با دنیای فیزیکی ترکیب می‌کند و برای افزایش دقت در طول عملیات پیچیده استفاده می‌شود. این دیدگاه جراح را از یک بیمار با مخلوط کردن محتوای دیجیتال مانند اسکن‌های سه بعدی در حالی که در دنیای واقعی باقی می‌ماند، افزایش می‌دهد.

جیلانی، جراح این عمل گفت: تکنولوژی توسعه یافته برای انجام این کار باعث می‌شود بسیاری از جراحی‌های معمول ما انجام شود، امن‌تر، کم‌تر تهاجمی و موثرتر است. این که بتوانند به این دختران و خانواده‌شان آینده‌ای جدید بدهند که بتوانند به طور مستقل زندگی کنند و از دوران کودکی خود لذت ببرند، یک امتیاز ویژه است.

امید به زندگی دوقلو‌هایی که از هم جدا نیستند بسیار کم است. حدود ۴۰ درصد دوقلو‌هایی که در سرشان همجوش شده‌اند در هنگام زایمان مرده متولد می‌شوند یا می‌میرند.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar