نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

افزایش مسمومان الکلی در رشت؛ ۹ بیمار فوت شدند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
افزایش مسمومان الکلی در رشت؛ ۹ بیمار فوت شدند

تسنیم/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شمار بیمارانی که مسمومیت آنان ناشی از استفاده از مشروبات الکی (اتانول و متانول) است به ۳۱ نفر رسید، گفت: طی چند روز گذشته ۹ بیمار به دلیل مسمومیت شدید جان خود را از دست دادند.

طی روزهای گذشته چندین نفر به مراکز درمانی رشت مراجعه کردند که علائم آنان ضعف، بی‌حالی و تاری دید، اضطراب و بی‌قراری بود و شدت این مسمومیت به حدی بود که چند نفر فوت شدند. 
تا روز گذشته 27 نفر با علائم اعلام شده به مراکز درمانی مرکز استان مراجعه کرده بودند که محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز از افزایش شمار بیماران مسموم با مشروبات الکلی خبر می‌دهد. 
وی با بیان اینکه شمار بیمارانی که مسمومیت آنان ناشی از استفاده از مشروبات الکی (اتانول و متانول) است به 31 نفر رسید، گفت: کادر درمان متخصص و ویژه درمان بیماران با مسمومیت الکلی در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت مستقر هستند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش کادر درمان برای بهبود وضعیت بیماران بیان کرد:  این بیماران در سیر بیماری دچار نارسایی حاد کلیوی می‌شوند که نیازمند دیالیز هستند و علی رغم اینکه این بیماران دیالیز و تحت درمان بودند به دلیل شدت مسمومیت چند نفر طی روزهای گذشته جان خود را از دست دادند. 
آشوبی با بیان اینکه علی رغم همه تلاش کادر درمان تاکنون هفت نفر از 31 مراجعه کننده به دلیل مسمومیت شدید جان خود را از دست داده اند، افزود: طی چند روز گذشته 9 بیمار با حال عمومی خوب ترخیص شدند ولی برخی بیماران همچنان با شرایط سختی دست و پنجه نرم می‌کنند. 
به گفته وی، در حال حاضر چهار بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و تحت درمان هستند، همچنین پنج بیمار در بخش مسمومیت و 6 تن دیگر در بخش داخلی مرکز آموزشی درمانی رازی رشت بستری هستند. 

این موضوع در مازندران نیز گزارش شده و طی روزهای گذشته بیش از سی نفر به مراکز درمانی مازندران مراجعه کردند که چند نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره