نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان کشور

منبع
ايمنا
بروزرسانی
احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان کشور

ایمنا/ رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از احتمال رخداد سیلاب در پنج استان کشور خبر داد.

صادق ضیائیان با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از امروز تا روز جمعه شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی با مخاطرات رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات احتمال بارش برف خواهیم بود.

وی افزود: شرایط جوی مذکور امروز شمال و شمال شرق آذربایجان شرقی، فردا گیلان، مازندران و گلستان، و جمعه گیلان، مازندران، گلستان و نوار شرقی اردبیل را درگیر می‌کند و در استان‌های مذکور طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌ها، دور از انتظار نیست.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بر همین اساس شکل‌گیری رواناب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیا از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی نیز از جمله آسیب‌های احتمالی تشدید فعالیت سامانه بارشی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در این مدت پرهیز از هرگونه تردد غیرضروری و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت‌گردی و کوهنوردی و پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، باید مد نظر قرار گیرد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارت، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی از جمله کنترل دما، رطوبت و تهویه سالن‌های پرورشی، تسریع در جابه‌جایی محصولات کشاورزی برداشت شده در فضای باز و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌ رسان و امدادی نیز از الزامات محسوب می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره